کد خبر: ۲۲۰۵۳۶
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۴

دلیل نوسانات شاخص و جزئیاتی از حمایت مهمترین صندوق بورس!
مدیرعامل صندوق توسعه اعلام کرد:

دلیل نوسانات شاخص و جزئیاتی از حمایت مهمترین صندوق بورس!

مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه با اشاره به دلیل نوسانات شاخص و جزئیاتی از حمایت های ۱۰ ماهه ، میزان خرید خرد سهام را ۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قادر معصومی خانقاه در خصوص عملکرد حمایت صندوق توسعه از معاملات بازار سهام در ۱۰ ماه سال به سنا، اعلام کرد: بالغ بر ۴۹.۸ و ۱۲.۷ هزار میلیارد تومان خرید و فروش خرد سهام، ۳۱.۶ هزار میلیارد تومان فروش بلوک سهام و ۵.۵ هزار میلیارد تومان خالص خرید و فروش سهام انجام شد.

بیشترین میزان خرید و فروش خرد سهام اردیبهشت ماه صورت گرفت. به طوری که ۸.۴ و ۴.۷ هزار میلیارد تومان خرید و فروش خرد سهام انجام شد. وجوه حاصل از فروش‌ خرد و بلوک مجدداً به خرید خرد اختصاص یافت. به گونه ای که ۵۰ هزار میلیارد تومان خرید خرد توسط صندوق انجام شد.

صندوق توسعه بازار سرمایه ۴۰۰ نماد را در پرتفوی دارد و روزانه برای ۲۵۰ تا ۳۰۰ نماد بازارگردانی انجام می‌دهد. بطور معمول روزهایی که صندوق تثبیت در بازار حضور دارد، کمیت و کیفیت بازارگردانی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک متفاوت بوده و اقدامات حمایتی بیشتر انجام می‌شود.

بخش عمدۀ نوسانات طی پاییز و زمستان ناشی از ریسک‌های سیتماتیک و شرایط موجود در خاورمیانه بود. تصمیم اخیر وزارت نفت در خصوص نرخ خوراک پالایشی ها به مراتب آثار منفی بیشتری نسبت به مسائل فو داقشت و مجدداً باعث سلب اعتماد و تردید در نگاه بلندمدت به بازار سرمایه شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ