کد خبر: ۲۲۲۶۱۳
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۴

آماری از سود و زیان شرکت های دولتی و با ادعای عدم پرداخت حقوق نجومی!
مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی اعلام کرد:

آماری از سود و زیان شرکت های دولتی و با ادعای عدم پرداخت حقوق نجومی!

مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی با ارائه آماری کلی از وضعیت سود و زیان شرکت ها از برنامه واگذاری سهام ۲۰ شرکت با مالکیت بیش از ۵۰ درصدی و عدم پرداخت حقوق نجومی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد عنبری در نشست رونمایی از عملکرد شرکت‌های دولتی، اعلام کرد: در ابتدای آغاز بکار دولت فعلی 60 شرکت صورت مالی داشت اما طی دو سال اخیر شناسایی شرکت‌های دولتی به بیش از دو هزار مورد رسید.

تجمیع اطلاعات منجر به تشکیل درختواره شرکت‌ها در هر وزارتخانه شده است. ایدرو 260 شرکت زیر مجموعه، تامین اجتماعی 250 و ایمیدرو 150 شرکت زیر مجموعه دارد. این مسیر تازه در حال کشف است.

995 شرکت دولتی نسبت به قبل و 48 شرکت برای اولین بار سودده شدند. 600 شرکت بیش از 50 درصد افزایش سود داشتند. از نظر درآمد عملیاتی 684 شرکت بیش از تورم سود داشتند. 300 شرکت کاهش بدهی را تجربه کردند. زیان انباشته 83 شرکت کاهش پیدا کرد. درآمد عملیاتی 127 شرکت هم بیش از 50 درصد افزایش داشت.

برخی شرکت‌های دولتی به منظور سوددهی شکل نگرفته‌ و خدماتی که بخش خصوصی حاضر به ارائه نیست، می‌دهند مانند شرکت‌های آب منطقه‌ای، برق منطقه‌ای، پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی. البته گاها زیان دهی ناشی از ناکارآمدی است.

برای دریافتی هر کارمند دولت در سال جاری سقف 70 میلیون تومانی تعیین شده است. ذی‌حساب‌ها، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در هر شرکت دولتی حضور دارند. همه دریافتی یک فرد از اضافه کار تا حقوق نباید از سقف تعیین شده بیشتر باشد. در خصولتی‌ها ممکن است حقوق های نجومی وجود داشته باشد که باید بررسی شود براساس وضعیت شرکت چنین رقمی منطقی هست یا خیر.

در فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری، سهام دولت در 20 شرکت با مالکیت بیش از 50 درصد و در بیش از صدها شرکت با مالکیت کمتر از 50 درصد است. خودروسازی ها نیز مشمول واگذاری‌ها هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ