واکنش رهبر معظم به اظهارات مقامات آمریکایی و توصیه اقتصادی به مسئولان
رهبر معظم انقلاب ضمن واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران چهل سالگی را نخواهد دید،گفت: اگر مسئولان به موضوع تقویت تولید داخلی توجه جدی کنند، مشکلات اقتصادی مردم کم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعی از خانواده‌های شهیدان با دعوت مردم، جوانان و مسئولان به بیداری و هوشیاری در مقابل توطئه‌های جبهه‌ استکبار و در رأس آن آمریکا گفت: همه باید تلاش را برای تقویت اقتصاد و تولید ملی مضاعف کنند و مسئولان نیز باید مراقب باشند تا فریب ظاهرسازی و زبان‌بازی دشمن را نخورند و دشمن خبیثی که از در بیرون شده از پنجره وارد نشود.

وی افزود: اینکه ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته در راه بسیار پُرخطر و پُرزحمت در مقابل همه‌ قدرتمندان ظالم ایستاد و آن‌ها نتوانستند هیچ غلطی بکنند، به دلیل اعتقاد به شهادت و این سرنوشت افتخارآمیز است. جوان مؤمن و انقلابی با همان روحیه‌ جوانان اول انقلاب و روحیه‌ شهیدان همت و خرازی و دیگر بزرگان به وسط میدان می‌آید و با احساس مسئولیت و شجاعت در مقابل دشمن می‌ایستد و به استقبال شهادت می‌رود و این معجزه‌ نظام است که توانسته این روحیه‌ فولادین را بازآفرینی کند و استمرار دهد.

رهبر انقلاب گفت: دشمنان سرشناس ایران غرق در فساد اخلاقی و سیاسی هستند، اگر می‌خواهید چهره‌ واقعی آمریکا را بشناسید به رئیس‌جمهور و دولتمردان کنونی آن بنگرید زیرا این افراد چهره‌ زشت و نفرت‌انگیز همیشگی دولتمردان آمریکا را اکنون به‌صورت صریح و آشکار نمایان کرده‌اند. آمریکایی‌ها در طول این سال‌ها، همواره به دنبال این بودند که همانند قبل از انقلاب بار دیگر بر ایران مسلط شوند و همان شرایطی را که برای برخی کشورهای ضعیف منطقه به وجود آورده‌اند و آن‌ها را گاو شیرده خود نامیده‌اند، برای ایران نیز به وجود آورند اما به این هدف نرسیدند و از این به بعد هم قطعاً نخواهند رسید.

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ خواند، ادامه داد: امام با این نام‌گذاری در واقع همه‌ موحدان و ملت‌های باانصاف جهان را در مقابل آمریکا بسیج کردند و توفیقات زیادی هم در این راه به دست آمده و بیشتر هم خواهد شد اما دشمن تلاش دارد تا ملت ایران را از مسیر پیشرفت و ایستادگی در مقابل قدرت‌ها منصرف کند. 

وی با اشاره به تحرکات و اقدامات دو سال اخیر آمریکایی‌ها به‌ویژه وضع تحریم‌های همه‌جانبه و کمک به دشمنان گوناگون ایران، نقشه‌های آن‌ها را لورفته خواند و تأکید کرد: هدف آن‌ها این بود که به‌ وسیله‌ تحریم و اقدامات ضد امنیتی، دودستگی، اختلاف و جنگ گروه‌ها به وجود آورند و عده‌ای را به خیابان‌ها بکشانند و نام آن را هم تابستان داغ گذاشته بودند اما به کوری چشم دشمنان، تابستان سال جاری یکی از بهترین تابستان‌ها بود.

رهبر انقلاب با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران چهل سالگی را نخواهد دید، گفت: ملت ایران با استحکام تمام ایستاده و در ۲۲ بهمن، چهلمین سالگرد انقلاب را با شکوه بسیار بیشتر از سال‌های قبل برگزار خواهد کرد. اگرچه نقشه‌ دشمن لو رفته اما همه باید هوشیاری را حفظ کنند زیرا آمریکا، دشمنی خبیث و حیله‌گر است و ممکن است قصد فریب داشته باشد تا برای سال ۹۷ جنجال کند اما مثلاً برای سال ۹۸ نقشه‌ای بکشد. 

آیت‌الله خامنه‌ای صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه را شریک آمریکا در توطئه و دشمنی با ملت ایران دانسته و تأکید کرد: البته قوی‌تر از آن‌ها هستیم زیرا تاکنون نتوانسته‌اند در مقابل ایران هیچ غلطی بکنند و از این پس هم نخواهند توانست. نباید لحظه‌ای غافل شد و همه باید بیدار و هوشیار باشند. توصیه‌ می کنم جوانان و مجموعه‌های گوناگون اعم از همه‌ صنوف و جریان‌های سیاسی مراقب باشند و میدان را برای دشمن آماده نکنند زیرا اگر غافل شویم، همان دشمن ضعیف، زهر خود را خواهد ریخت.

وی با اشاره به تأکیداتی که به مسئولان درخصوص مسائل اقتصادی و حل مشکلات مردم کرده،گفت: اگر مسئولان به موضوع تقویت تولید داخلی توجه جدی کنند، مشکلات اقتصادی مردم کم خواهد شد. ملت ایران باید با بصیرت کامل، اوضاع را زیر نظر داشته باشد و موضع را مستحکم نگه دارد،در این دنیای طوفانی که طوفان آن به اروپا و فرانسه نیز رسیده، ملت ایران به برکت اسلام در کشتی امن محبت اهل بیت قرار گرفته و پیروزی متعلق به این ملت است.

انتهای پیام