سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی:
۶۰ درصد بنزین صادراتی پالایشگاه های ایران جذب عراق می شود
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی گفت: ۶۰ درصد بنزین صادراتی پالایشگاه های ایران راهی بازار عراق می‌شود و مشکلی در دریافت وجوه نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید حسینی با اعلام اینکه فرآورده‌های نفتی بعد از عرضه و خرید بخش خصوصی در بورس انرژی به کشورهای هدف صادر می‌شود به شبکه خبر گفت: به دلیل تحریم‌ها نمی‌توان میزان بنزین صادراتی را اعلام کرد اما ۶۰ درصد این محصول پالایشگاه ها جذب بازار عراق شده است.

وی افزود: برای انتقال پول صادرات فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین مشکلی وجود ندارد و از طریق صرافی‌ها یا بصورت ارز پرداخت می‌شود. در خصوص دریافت پول گاز و برق صادراتی نیز با پیگیری‌های وزیر نیرو و رئیس بانک مرکزی، گشایش‌هایی اتفاق افتاده که امید می رود هر چه زودتر به نتیجه برسد.

حسینی ادامه داد: صادرات برق و گاز هر روز بین دو کشور در جریان است با این حال آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد طلب ایران از عراق در حوزه صادرات گاز و برق ۵ میلیارد دلار است. عراقی‌ها قبول کردند این پول را بپردازند و قرار است شرکت‌های ایرانی از شرکت‌های بین‌المللی خرید کرده و فاکتور خرید را بانک مرکزی عراق از همان حساب پرداخت کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام