نماینده مجلس خبر داد:
تصمیم مجلس برای افزایش منابع یارانه نقدی به ۱۷۰ هزار میلیارد در سال ۱۴۰۰
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از پیشنهاد دولت برای اختصاص ۷۴ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی و معیشتی در سال آینده خبر داد و گفت: مجلس در نظر دارد این رقم را به بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحیم زارع در برنامه تیتر امشب با اشاره به جمع بندی کمیته منابع، مصارف و هدفمندی یارانه ها در کمیسیون تلفیق بودجه 1400 گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده سهم یارانه نقدی و معیشتی را 74 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده که در نظر داریم این عدد را به 170 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی افزود: مجموع منابع هدفمندی یارانه ها در سال 1400 بیش از 436 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که در 4 محل عمده مصرف می شود و یک بخش آن سهم 14.5 درصد نفت، پالایشگاه ها و پالایش و پخش است. 106 هزار میلیارد تومان آن هم حاصل مابه تفاوت ارز تک نرخی است که کمیسیون تلفیق از بین 4 نرخ دلار پیشنهادی دولت، 17500 را برگزیده است.

زارع ادامه داد: 60 هزار میلیارد تومان هم سهم یارانه تولید و مابقی سهم دستگاه های اجرایی است که اختصاص پیدا می کند.بهترین پرداخت یارانه تولید، پرداخت سود تسهیلات است که برای نخستین بار از سال آینده اجرا خواهد می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام