گزارش و مواضع رئیس سازمان بورس درباره سهام عدالت و تعیین تکلیف جاماندگان
رییس سازمان بورس ضمن توضیح درباره توزیع سبد سهام عدالت در ۱۰ سال گذشته گفت: تعیین تکلیف سهام جاماندگان در سطح حاکمیتی باید تصمیم‌گیری شود و موضوع این سازمان نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی دهقان دهنوی درباره آخرین تصمیمات برای سهام عدالت جاماندگان به ایلنا گفت: بحث تعیین تکلیف سهام عدالت جاماندگان در حال حاضر موضوع مجلس و دولت است و در سطح حاکمیتی باید تصمیم‌گیری شود و موضوع سازمان بورس نیست. در این مرحله سازمان بورس دخالتی ندارد. پس از تصمیم‌گیری‌های نهایی و تخصیص سهام عدالت، بحث جاماندگان می‌تواند موضوع سازمان بورس باشد و به عنوان مجری عمل کند.

وی افزود: دولت سهامدار شرکت‌های بسیار زیادی است و با درصدهای مختلفی در این شرکت‌ها حضور دارد. دولت می‌تواند درباره دارایی‌ها تصمیم بگیرد اما هنوز جزییات آن مشخص نیست. 

این مقام مسئول درخصوص اینکه گفته می‌شود، توزیع سبد سهام عدالت در 10 سال گذشته عادلانه نبوده‌، تصریح کرد:‌ در مرحله‌ای که سهام عدالت توزیع شد، مشخص نبود سهام کدام یک از این شرکت‌ها نصیب چه کسی می‌شود. البته شرکت‌های بزرگ که سهام کافی داشتند به همه سهامداران تخصیص پیدا کردند.

دهقان دهنوی ادامه داد:‌ از سوی دیگر سهام برخی از شرکت‌های کوچک‌تر بصورت منطقه‌ای تخصیص پیدا کرده و سعی شده ترکیب یکنواختی باشد و در مرحله اول ارزش خالص دارایی‌ها حساب شده که همه ارزش یکسانی داشتند و به همین دلیل هم توزیع سبد سهام عدالت شانسی نبوده و کاملا مساوی تقسیم شدند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام