با درج نماد در بازار دوم معاملات فرابورس:
شرکت ۱۰۸.۷ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی شد/ مشخصات
شرکت شیر خشک نوزاد پگاه با سرمایه ۱۰۸.۷ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام بایستد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت شیر خشک نوزاد پگاه پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۲۸ اسفند با نماد "شیرخشک" در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر به عنوان دویست و چهاردهمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام بایستد.

معرفی شرکت

بر اساس این گزارش و طبق بررسی‌های بورس پرس، شرکت شیر خشک نوزاد پگاه سال ۸۲ با هدف تولید شیر خشک نوزاد در استان چهارمحال بختیاری با نام پگاه چهارمحال بختیاری تاسیس شد و ۲۵ اردیبهشت سال ۹۵ به بهره‌برداری رسید. سال ۸۴ نام شرکت به شیر خشک نوزاد پگاه و دی ماه سال ۱۴۰۲ سال مالی شرکت از ۲۹ اسفند به ۳۰ دی تغییر یافت.

چرخه مطالعاتی این شرکت از سال ۷۶ آغاز شده و پس از مناقصات در زمینه انتخاب پیمانکاران شرکت نایرو دانمارک به عنوان ارائه دهنده تجهیزات خط تولید و شرکت تاپفر آلمان به عنوان ارائه دهنده دانش فنی در زمینه بهداشت و ساختار محصول انتخاب شد‌.

این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار با زیربنای بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع با حجم سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومانی احداث شد. این شرکت با ظرفیت تولیدی سالانه ۱۲ هزار تن انواع محصولات پودری شامل ۲۲ میلیون قوطی و ۱۸ میلیون ساشه جهت مصارف داخلی و صادرات به بازارهای بین المللی فعالیت دارد.

محصولات تولیدی شامل انواع شیر خشک نوزاد( لاکتومیل از بدو تولد تا ۶ ماهگی، شش ماهگی تا یک سالگی، کودکان بالای یک سال و لاکتومیل گلد)، لاکتومیل مخصوص مادران باردار و شیرده، شیر خشک اسکیم پایه نوزاد، انواع غذای کودک غله‌ای، انواع پودینگ و انواع پودرهای مکمل ورزشی و رژیمی است.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت با ۱۱۹ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰ میلیون تومان بوده که طی چند مرحله افزایش سرمایه به ۱۰۸.۷ میلیارد تومان رسیده است. در حال حاضر شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد. ۱۰۰ درصد سهام این شرکت به هلدینگ صنایع شیر تعلق دارد.

صورت سود و زیان

سیاست تقسیم سود در ۵ سال اخیر

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام