نواقص و مغایرت‌های جداول مرتبط با حوزه انرژی در بخش دوم لایحه بودجه
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از وجود نواقص و کاستی‌های و حتی مغایرت‌های جداول مرتبط با حوزه انرژی در بخش دوم لایحه بودجه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی نخعی درباره بررسی کمیسیون انرژی مجلس از بخش انرژی جداول بودجه سال 1403 و با حضور مسئولان وزارتخانه‌های نفت و نیرو، سازمان انرژی اتمی، دیوان محاسبات و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به خانه ملت، اعلام کرد: در جریان بررسی مشخص شد نواقص و کاستی‌های و حتی مغایرت‌هایی با قسمت اول و مصوب لایحه بودجه وجود دارد.

همچنین برخلاف انتظار، اثر بودجه‌ای برخی احکام برنامه هفتم و دیگر قوانین مصوب در جداول مشاهده نمی‌شود. ضمن آنکه با توجه به ناترازی قابل‌ملاحظه انرژی انتظار می رفت دولت برای این مسئله برنامه جدی‌تری ارائه می‌کرد تا بتوان سرمایه‌گذاری بیشتری انجام داد و چالش‌های حوزه انرژی کمتر شود اما جداول تنظیم شده از سوی دولت به جای کمک به تحقق این اهداف حتی شرایط را به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای سخت‌تر کرده است.

اصلاح جداول مرتبط با حوزه انرژی لایحه بودجه در کمیسیون انرژی و پیگیری تحقق این اصلاحات در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 و صحن علنی توسط همکاران با هدف حمایت از حوزه انرژی از برنامه‌های پیش‌رو است.

انتهای پیام