سازمان هواشناسی اعلام کرد:
کاهش و افزایش باران در چند استان / پیش بینی بارش‌های موسمی در جنوب
سازمان هواشناسی با اعلام‌ کاهش باران در برخی استان ها و تداوم بارندگی ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب، بارش‌های موسمی مناسبی در جنوب شرق پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز هم در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد ولی بارندگی سایر مناطق خفیف است.

براساس این گزارش، فردا پنجشنبه نیز برای شرق، شمال شرق و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و آسمان استان های کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، رگباری و همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

جمعه برای ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و برای نوار غربی روند افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

شنبه هم در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. همچنین ساعات بعداز ظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

در این میان بخش زیادی از بارندگی‌های تابستان در مناطقی همچون شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد و در صورت وجود شرایط مناسب، بارش‌های تابستانه این نقاط به صورت موسمی خواهد بود.

در نیمه دوم تابستان نیز سواحل دریای خزر بخصوص استان‌های گیلان و مازندران و نوار شمالی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی معمولا بارندگی‌های نسبتا مناسبی رخ می‌دهد اما فصل گرم سال در سایر استان‌های ایران عمدتا بارش قابل توجهی نخواهد بود.

 

انتهای پیام