از سوی مدیرعامل اعلام شد:
راه اندازی نخستین برات الکترونیک ایران در" وبصادر" و آمادگی تامین مالی غیرنقدی
مدیرعامل بانک صادرات در جریان عملی شدن نخستین برات الکترونیک بانک ها از اعلام آمادگی در تامین مالی غیرنقدی بخش تولید و از طریق ابزارهای نوین زنجیره تأمین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن سیفی در حاشیه رونمایی از نخستین برات الکترونیک ایران توسط بانک صادرات که با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، معاون بانک مرکزی، خزانه‌دار کل، نمایندگان قوه قضائیه، مدیران عامل بانک‌ها و ... برگزار شد با تشریح قابلیت‌های نوین "وبصادر" در تکمیل بسته تامین مالی غیر نقدی برای حمایت از بخش‌های مختلف تولیدی اعلام آمادگی کرد.

وی با بیان اینکه بانک صادرات موفق شد به عنوان اولین بانک، بسته اسناد تجاری را تکمیل و در جهت تامین مالی زنجیره تأمین بخش تولید استفاده کند، اعلام کرد: در سال‌هایی که تأمین مالی نقدی در نظام بانکی اشباع شده  و در عین حال بانک‌ها موظف به تأمین مالی بخش‌های مختلف تولیدی هستند، بانک صادرات ایران با استفاده از ابزارهای مختلف تامین مالی غیرنقدی از تولید حمایت خواهد کرد و برات الکترونیک سهم مهمی از این ماموریت را بر عهده خواهد داشت.

سیفی ادامه داد: برات الکترونیک بانک صادرات ایران در کنار چک الکترونیک (چکنو) و در کنار سفته الکترونیک و همچنین سامانه توثیق الکترونیک دارایی (ست)، بسته کاملی برای تامین مالی زنجیره تولید فراهم کرده است.

وی افزود: تعداد چکنوهای صادره از مرز 4 میلیون برگه و صدور بیش از 90 هزار برگ سفته الکترونیک در بانک صادرات ایران عبور کرده و با عملی شدن برات الکترونیک  که حداقل سررسید آن یک ماه و حداکثر 12 ماه است، زنجیره کاملی از ابزارهای تامین مالی غیر نقدی در بانک صادرات ایران فراهم آمده که در خدمت شبکه تولید قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام