زمان ششمین عرضه اولیه مشخص شد/ شفاف سازی + معرفی شرکت خاص
زمان و جزییات عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام شرکت تولید و صادرات ریشمک مشخص شد و ششمین شرکت جدید و خاص، نیامده دست به شفاف سازی زد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،در ادامه عرضه های اولیه سهام شرکت ها ، زمان و جزییات ششمین عرضه اولیه سال (بعد از به پرداخت، مبین وان کیش، هتل کوثر اصفهان ، چدن سازان و های وب ) مشخص شد.

به این ترتیب، قرار است شنبه آینده اول مهر، 10 درصد از سهام شرکت تولید و صادرات ریشمک در بازار دوم معاملات فرابورس واگذار شود.

این عرضه شامل 11 میلیون و 492 هزار و 822 سهم "دریشمک" است که به روش ثبت سفارش و در محدوده قیمتی 6607 تا 6740 ریال و با سهمیه 200 سهم برای هر کد حقیقی و حقوقی ، انجام خواهد شد.

در حالی مدیران این شرکت ساعت 14 امروز ، آخرین وضعیت مالی و عملیاتی را به خبرنگاران اعلام می کنند که بررسی های بورس پرس نشان می دهد این شرکت حاضر در صنعت دارو، از سال 1348 در زمینه تولید پودر و عصاره شیرین بیان از ریشه گیاه شیرین بیان در شیراز ( بعد از انتقال از تهران به شیراز در سال 1350 ) فعال بوده و در حال انتقال کارخانه به شهرستان سپیدان (با پیشرفت 52 درصدی تا سال گذشته ) است تا قادر به افزایش تولید از 1.6 به 3 هزار تن باشد.

"دریشمک" که رقیب اصلی شرکت شیرین دارو است، دارای 99 نیروی انسانی بوده و 100 درصد محصولات آن شامل پودر و عصاره شیرین (50 برابر شیرین از قند) با کاربرد در حوزه پزشکی ، دارویی، غذایی و بهداشتی، صادر می شود. همچنین 95 درصد محصولات 14 شرکت فعال در این حوزه صادر می شود.  

سال مالی این شرکت 30 آذر و سرمایه آن بیش از 11.4 میلیارد تومان بوده و قرار است با افزایش 161 درصدی از محل سود انباشته و اندوخته به سرمایه 30 میلیارد تومانی افزایش یابد.

در ترکیب سهامداری ، سرمایه گذاری تدبیر با 99.1 درصد مالک اصلی است.

براساس این گزارش، "دریشمک" سود هر سهم سال مالی آذر 95 را 1474 ریال و سال مالی جاری را 1261 ریال پیش بینی کرده و در سه ماهه منتهی به 31 خرداد 431 ریال معادل 34 درصد را پوشش داده است.

این درحالی است که عبدالرسول ترکمانی مدیرعامل شرکت تولید و صادرات ریشمک، نیامده دست به شفاف سازی زد و درباره سود هر سهم توضیحاتی به شرح زیر داده است:

انتهای پیام