درخواست مدیرعامل رنو از رنو پارس ایران
مدیرعامل رنو از ماندگاری این خودروساز فرانسوی در ایران با وجود خروج آمریکا از برجام خبر داده ولی از قرار معلوم از مسئولان رنوپارس ایران خواسته‌ نسبت به تسویه‌حساب مالی اقدام کنند که به معنای انصراف رنو از ادامه حضور در ایران نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در شرایطی کارلوس گوسن به‌تازگی از ماندگاری این خودروساز در ایران با وجود خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها خبر داده که شنیده می‌شود رنویی‌ها از مسئولان رنوپارس خواسته‌اند نسبت به تسویه‌حساب مالی بر سر تامین قطعات اقدام کنند.اگرچه این درخواست رنو را برخی در تضاد با بیانیه این شرکت مبنی‌بر ماندن در ایران می‌دانند، با این حال یک منبع آگاه به دنیای‌اقتصاد گفت: موضوع تسویه‌حساب با رنو پارس، روندی کاملا طبیعی است و تناقضی با بیانیه موردنظر ندارد.

وی با بیان اینکه رنو به‌دنبال ماندن در ایران و توسعه فعالیت‌ها است،افزود: این خواسته ارتباطی با قصد و نیت این شرکت برای ماندن در خودروسازی و بازار ایران ندارد. رنو اگرچه برای ماندن در ایران با مشکلاتی مواجه خواهد شد با‌این حال می‌خواهد بماند، حتی اگر مجبور به کاهش سطح فعالیت‌ها شود. بنابراین تسویه‌حساب با رنوپارس به معنای انصراف رنو از ادامه حضور در ایران نیست.

اظهارات این منبع آگاه در شرایطی است که رنوپارس به عنوان شرکت مشترک میان ایران و رنو، امور مربوط به قرارداد پلت‌فرم مشترک X۹۰ را انجام می‌دهد و وظیفه اصلی‌ آن نیز تامین قطعات محصولات تحت این قرارداد شامل خانواده تندر-۹۰ و ساندرو است. بر این اساس، رنوپارس مسئولیت نقل‌و‌انتقال پول به رنو را نیز بر عهده دارد و هرچند وقت یک‌بار نسبت به تسویه‌حساب با خودروساز فرانسوی اقدام می‌کند.

انتهای پیام