کد خبر: ۱۰۰۲۵۷
۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۷/۲۱

شرکت های روسی حساب های غیردلاری باز می کنند

شرکت های روسی حساب های غیردلاری باز می کنند

سازمان های مالی و اعتباری روسیه از افزایش تقاضای کارفرمایان روسی برای باز کردن حساب های غیر دلاری برای استفاده در مبادلات خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه ایزوستیا، بانک های روسیه درخواست های شرکت های این کشور برای گشودن حساب های بانکی برای پرداخت ها به روبل، یورو، یوآن و روپیه را ثبت می کنند.

آلکساندر شوخین رئیس اتحادیه صنایع و کارفرمایان روسیه گفت: در بازار مالی کاهش شدید معامله های دلاری مشاهده می شود. چنین ضرورتی از مدت ها پیش بوجود آمده اما امروز دلیلی مشخص برای تسریع این روند (تحریم های مالی آمریکا به وسیله دلار پول رایج در معاملات جهانی) پدید آمده است.

آنتون سیلوانف وزیر دارایی روسیه نیز با اشاره به امکان خودداری روسیه از فروش نفت به دلار و استفاده از ارزهای دیگر ازجمله روبل اعلام کرد: دلار آمریکا ریسک معاملات مالی در عرصه بین المللی را بالا برده است.

ماکسیم اورشکین وزیر توسعه اقتصادی روسیه هم گفت: وزارتخانه های توسعه اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی این کشور پیشنهادی را برای طرح غیردلاری کردن اقتصاد روسیه برای بررسی ارائه کرده اند.

همچنین آلکسی مویسییف معاون وزیر دارایی روسیه گفت: غیردلاری کردن پرداخت های بانک ها و تسهیل در کنترل ارزی روند انتقال روسیه به پرداخت ها با ارزهای ملی را سرعت می بخشد.روسیه امکان تبدیل پرداخت ها به ارزهای ملی را در پاسخ به احتمال ممنوعیت معامله با دلار برای بانک های دولتی از سوی آمریکا بررسی می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ