کد خبر: ۱۰۵۶۶۲
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۸/۵

دو موضع جدید و تکراری دبیر اجرایی FATF درباره الحاق ایران

دو موضع جدید و تکراری دبیر اجرایی FATF درباره الحاق ایران

دبیر اجرایی FATF در مواضعی هم جدید و هم تکراری درباره خروج ایران از فهرست سیاه و الحاق به FATF اعلام موضع کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دیوید لوئیس درباره اینکه طی فرصت چهار ماهه FATF به ایران، روابط بانکی با این کشور چه شرایطی خواهد داشت و آیا این مهلت بار دیگر نیز تمدید خواهد شد؟ به ایبنا گفت: هیچ نتیجه گیری قطعی درباره خروج ایران از فهرست سیاه و الحاق به FATF وجود ندارد.ایران با FATF درباره یک برنامه اقدام به توافق رسید و تمامی ضرب الاجل ها نیز در آن برنامه مشخص بودند.

وی افزود: زمان برنامه اقدام ایران برای اجرای توصیه های FATF نه ماه پیش به اتمام رسید و ایران تاکنون یکی از ۱۰ مورد خواسته شده در این برنامه اقدام را کامل کرده است.

بنابراین گزارش، وی پیشتر با تایید این مساله به بی بی سی گفته است: نمی توانیم هیچ کشوری را وادار به داد و ستد با دیگر کشورها کنیم اما می توانیم برآوردی عینی از شرایط موجود در آن کشور ارائه کنیم که نشان دهد محل امنی برای سرمایه گذاری و کسب و کار هست یا نه؟ جدا از اینکه کشورهای مختلف چه موضعی در برابر تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران داشته باشند، نتیجه همکاری ایران با FATF به هرحال مثبت است زیرا به کشورهای دنیا نشان می دهد محل امنی برای داد و ستد و سرمایه گذاری است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ