کد خبر: ۱۰۵۶۶۴
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۸/۵

واکنش مدیرعامل توانیر به احتمال افزایش قیمت برق: مصوبه نداریم

واکنش مدیرعامل توانیر به احتمال افزایش قیمت برق: مصوبه نداریم

مدیرعامل توانیر گفت: امسال­­ مصوبه ای برای تغییر پرداخت قیمت برق نداریم و افزایش قیمت برق صحت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدحسن متولی زاده با اشاره به اینکه گرمای تابستان سال جاری نسبت به سال های گذشته بیشتر بود، به صدا و سیما گفت: بهای برق به صورت پلکانی محاسبه می شود و قیمت برق در هر پلکان افزایش می یابد، با کاهش دما و مصرف کمتر بهای پرداختی برق در قبوض نیز کاهش می یابد.

وی افزود: مبنای نگاه وزارت نیرو و صنعت برق تشویق مشترکان است، در تابستان 2 هزار مگاوات مدیریت بار داشتیم و از مشترکان تشکر می شود، کشاورزانی که 4 ساعت پیک روز از کنتورهای برق استفاده نکردند در 20 ساعت باقیمانده برق آنها رایگان است و در بخش صنایع پیشنهاد دادیم اگر در ساعت پیک، مصرف برق را کاهش دهند در بقیه ساعت روز قیمت برق با 50 درصد کاهش محاسبه می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: وزارت نیرو  در برنامه ای در نظر دارد که برای تشویق مشترکانی که مصرف برق را مدیریت می کنند هزینه بیشتری از مشترکانی که نمی توانند مصرفشان را کنترل کنند بگیریم اما هنوز مصوبه ای برای اجرای این طرح ابلاغ نشده است.

متولی زاده افزود: بیش از این مشترکان 48 ساعت فرصت داشتند تا قبض برق خود را بعد از پایان­­ موعد تعیین شده پرداخت کنند و به آنها اخطار قطع برق داده می شد چون امکان داشت مشترکان فرصت پرداخت را پیدا نکنند این موعد از 48 ساعت به یک هفته افزایش یافت. اخطار قطع برق برای قبوض بالای 50 هزار تومان بود و این موضوع همچنان ادامه دارد.

وی ادمه داد: قیمت برق اوایل انقلاب به طور مثال در تهران به ازای هر کیلو وات ساعت با قیمت یک نان یکی بود اگر با همان روند افزایش می یافت، در حالی که قیمت برق در کشور ما به طور میانگین به ازای هر کیلو وات ساعت 65 تومان است. در حالی که قیمت برق در کشورهای همسایه خیلی بیشتر است.

متولی زاده افزود: قیمت تمام شده برق تابع مدل مصرف برق است و افزایش دما و استفاده از مصرف وسایل سرمایشی منجر به افزایش قیمت برق شده است. با اصلاح الگوی مصرف منجر به کاهش قیمت تمام شده برق خواهیم شد، در این راستا اقداماتی جهت اصلاح قیمت برای کسانی که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند در نظر داریم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ