کد خبر: ۱۰۵۶۶۹
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۸/۵

اینستاگرام فیلتر نمی‌شود

اینستاگرام فیلتر نمی‌شود

عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای گفت: دولت و اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای برنامه‌ای برای فیلتر اینستاگرام ندارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد کاظمی درباره تصمیم مرکز ملی فضای مجازی مبنی بر حذف حمایت از پنج پیام‌رسان بومی از میان هفت پیام‌رسان فعلی و تداوم حمایت از دو پیام‌رسان دیگر، به خانه ملت گفت: پیام رسان های داخلی نتوانستند جای انواع خارجی را بگیرند، به همین دلیل مردم در فضای مجازی راه خود را باز کردند و کماکان از تلگرام استفاده می کنند.

وی افزود: سرویس‌های ارائه شده توسط پیام‌رسان‌های داخلی، مطلوب مردم نیست و با وجود اینکه تلگرام فیلتر شده مورد استفاده مردم است و کاهش چشمگیری نداشته، احساس عدم امنیت فاکتور مهمی است که مسئولان ذی‌ربط هم به آن اشاره داشته‌اند، ضمن آنکه نوع امکانات ارائه شده در پیام‌رسان‌های داخلی باید مطابق سلیقه و ذائقه مردم باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: حمایت مالی دولت از پیام‌رسان‌های داخلی، اگر مطابق علاقه مردم نباشد، فایده‌ای ندارد. باید آنچه در این پیام‌رسان‌ها به مردم ارائه می‌دهیم، تقویت شود. با این حال، درخصوص حذف حمایت از چند پیام‌رسان داخلی و روی کار آمدن دو پیام‌رسان جدید بحثی نشده است.

کاظمی تاکید کرد: اینستاگرام فیلتر نخواهد شد، دولت و اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای چنین برنامه‌ای ندارد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ