کد خبر: ۱۰۵۶۷۴
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۸/۵

پیش بینی بازار مسکن با کاهش قیمت در آینده ایی نزدیک
عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد:

پیش بینی بازار مسکن با کاهش قیمت در آینده ایی نزدیک

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: پیشنهادم به مردم و خریداران این است که برای خرید مسکن عجله نکنند، زیرا پیش بینی ها بر کاهش قیمت مسکن دلالت دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید کیانپور درباره شرایط بازار مسکن و پیش بینی افزایش قیمت این بخش به خانه ملت گفت: بازار مسکن در آینده ای نزدیک آرامش و ثبات را تجربه خواهد کرد، که این مساله نشأت گرفته از کاهش تلاطمات بازار ارز در کشور است، زیرا میزان کاهش یا افزایش ارز تأثیر مستقیمی در قیمت نهایی مسکن دارد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی دلالان تمام تمرکز خود را بر تعیین نرخ های کاذب مسکن گذاشته اند، اما واقعیت بازار مسکن، شرایط کنونی نیست. تأثیر افزایش نرخ ارز، این بازار را دچار بی ثباتی و تلاطم چشمگیر کرده است.

این نماینده مجلس افزود: در یک سال اخیر با افزایش چشمگیر قیمت مسکن، رکود تورمی در این بازار تشدید شده که این مساله به تدریج بر کاهش قیمت مسکن تاثیرگذار خواهد بود. بر اساس آمارها، قیمت مسکن نسبت به سال گذشته حدود 80 درصد افزایش یافته و خریداران توان خرید مسکن را ندارند.

کیانپور تصریح کرد: پیشنهاد من به مردم و خریداران این است که برای خرید مسکن عجله نکنند، زیرا پیش بینی ها بر کاهش قیمت مسکن دلالت دارد، البته این مساله نیز قابل توجه است که تعدیل شدن عرضه و تقاضا در بازار مسکن به کاهش قیمت ها کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه دولتمردان باید نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنند گفت: یکی از نکات مهم ساماندهی نقدینگی سرگردان در کشور است، اگر دولت بتواند نقدینگی را به درستی کنترل و به سمت تولید مسکن هدایت کند، می توان به بهبود شرایط مسکن امید داشت، زیرا با تحقق این موضوع، اقتصاد کشور روند بهبود خواهد گرفت.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ