کد خبر: ۱۰۵۶۷۵
۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۸/۶

پاسخ و اخبار خوش مدیرعامل پترول درباره رعایت انصاف در حق تقدم زیرمجموعه
یک کارشناس و مدیرعامل شرکت به بورس پرس اعلام کردند:

پاسخ و اخبار خوش مدیرعامل پترول درباره رعایت انصاف در حق تقدم زیرمجموعه

یک کارشناس در مورد حق تقدم زیرمجموعه پترول نکاتی را اعلام کرد و مدیر عامل شرکت هم با اعلام توضیحاتی ، از رویدادهای مثبت خبر داد.

موسوی صادقی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، با اعلام نکاتی درباره حق تقدم استفاده نشده شرکت کود شیمیایی و اوره لردگان اظهار داشت: حق تقدم استفاده نشده جزئی از حقوق سهامدارنی محسوب می شود که به هردلیلی موفق به  واریز قیمت اسمی سهام نشده اند و این تقدم ها در برخی شرکت های بزرگ ممکن است متعلق به هزاران سهامدار جزء باشد که به عنوان اموال عمومی در بورس یا فرابورس به فروش رسانده می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به خلا قانونی، فروش حق تقدم های استفاده نشده به وکالت از سهامداران جزء به ناشر و واگذار می شود و در برخی از موارد هم ناشر با سوءاستفاده از حجم زیاد حق تقدم ها و شرایط رکودی حاکم بر بازار سرمایه و... سعی در حیف و میل و بزخری سهام حق تقدم می کند.

این کارشناس با اشاره به نقش مهم نظارتی سازمان بورس ، بورس تهران و فرابورس برای حفظ حقوق سهامداران جزء در جریان فروش حق تقدم استفاده نشده توسط ناشر ادامه داد: طبق ماده 65 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس، ھیأت مدیره شرکت ھا باید برای فروش حق تقدم ھای استفاده نشده به بھترین قیمت ، تلاش کنند اما مدیران کود شیمیایی و اوره لردگان قبل از عرضه سهام حق تقدم "شلرد" در 30 مهر و افت سهم طی کمتر از یک ماه ، زمینه ساز کاهش حدود 65 درصدی قیمت سهم عادی و از 297 تومان به 180 تومان شدند تا قیمت سهام حق تقدم استفاده نشده در عرضه عمومی کاهش و به ثمن بخس از دست دارندگان خارج شود.

صادقی ادامه داد: در این شرایط حقوق و دارایی ھای سھامداران خرد به قیمت ھای ناچیز و بسیار کمتر از  قیمت و ارزش واقعی ھر سھم می رسد و انتظار می رود مدیران " شلرد" که تابع پترول و همچنین هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس هستند به وکالت از سهامداران، اقدام به فروش منصفانه حق تقدم ھای استفاده نشده با قیمت های واقعی کنند تا سرمایه سھامداران خرد به چوب حراج گذاشته نشود.

به گفته وی این عملکرد نه چندان قابل قبول در عرضه حق تقدم ھای خرید سھام در افزایش سرمایه "شلرد"، درحالی رقم خورده که طبق مقررات و به تشخیص مدیرعامل فرابورس، امکان عدم تایید همه یا بخشی از معاملات حق تقدم وجود دارد.

صادقی ادامه داد: بر ھمین اساس به نظر می رسد مسئولین بازار سرمایه و در رأس آن شرکت های بورس و فرابورس در رابطه با مواردی که احتمال نقض ماده 65 دستور العمل اجرایی نحوه انجام معاملات وجود دارد، بامتخلفان و بانیان کاھش قیمت سھام و حق تقدم ھای آن که بارھا و بارھا در فرآیند افزایش سرمایه و پذیره نویسی حق تقدم ھای ناشی از آن و در شرکت ھای مختلف پذیرفته شده در بازار سھام مشاھده شده و همچنین با عنایت به ماده 50 قانون بازارسرمایه، برخوردھای قانونی لازم را اعمال کنند تا دست سوء استفاده کنندگان ازسرمایه سھامداران به ویژه حقیقی ھا قطع شود.

پاسخ و اخبار خوش مدیرعامل پترول

براساس این گزارش، در این رابطه رسول اشرف زاده مدیرعامل پترول هم به بورس پرس گفت: در حالی یکی از اهداف این مجموعه، حفظ منافع همه سهامداران بوده و همواره بر آن تاکید شده که برخی مباحث و مطالب جنبه ادعایی داشته و ناشی از عوامل مختلفی است.

وی با اشاره حمایت های لازم از سهام عادی و حق تقدم "شلرد" از طریق سرمایه گذاری مدبران اقتصاد، ادامه داد: از جمله دلایل کاهش قیمت سهام عادی شرکت کود شیمیایی و اوره لردگان ناشی از تاخیر در زمان بهره برداری از این پروژه، اعلام عرضه اولیه سهام سه زیرمجموعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در بورس و اقدام به فروش سهامداران شرکت های دیگر مانند "شلرد" برای تامین نقدینگی، روند نزولی روزهای گذشته بازار بود.

این مقام مسئول افزود: با این حال طی 4 ماه گذشته همه مشکلات حاشیه ایی و اساسی این شرکت مانند تامین منابع مالی ، آب و برق برطرف شده و انتظار می رود طی سه ماه اول سال آینده این پروژه به مرحله نهایی و بهره برداری برسد. این درحالی است که پیش فروش برخی محصولات در حال انجام بوده و از طریق اوراق مشارکت و اخذ تسهیلات، منابع مالی لازم تامین خواهد شد.

به اشرف زاده، تمام تلاش پترول و همچنین سهامدار عمده آن یعنی "فارس" این است که همه موارد به طور شفاف و روشن به جامعه سهامداری و مسئولان نظارتی بازار سرمایه اعلام شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ