کد خبر: ۱۰۵۶۸۰
۰:۷ - ۱۳۹۷/۸/۶

هند برای ماه نوامبر سفارش خرید نفت ایران داد / تلاش برای معافیت
پیش از شروع تحریم های آمریکا:

هند برای ماه نوامبر سفارش خرید نفت ایران داد / تلاش برای معافیت

رییس بخش همکاری های بین المللی در وزارت نفت هند اعلام کرد: مقامات های هند در حال گفت و گو با آمریکا برای به دست آوردن معافیت در ارتباط با واردات نفت هند از ایران هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه بیزینس استاندارد، سانجی سودیر  گفت: پالایشگاه ها و شرکت های دولتی هم اکنون سفارشات نفتی را به ایران برای آبان ماه داده اند.

وی افزود: ایران به صورت سنتی یک تامین کننده مهم نفت برای هند است و مقامات هندی در حال گفت و گو با آمریکا برای به دست آوردن معافیت در ارتباط با واردات نفت هند از ایران هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: هند 80 درصد از نیاز خود به نفت را از طریق واردات تامین می کند. مجموع تقاضای نفت خام هند حدود 4.6 میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد.

سودیر افزود: پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران در اردیبهشت ماه، این کشور به سایر ملت ها فشار وارد کرده است تا واردات نفت خود از ایران را متوقف کنند. بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران در 15 مرداد اجرایی شدند، درحالی که تحریم های ایران در بخش انرژی در 13 آبان به اجرا گذاشته می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ