کد خبر: ۱۰۵۷۰۰
۱۲:۳ - ۱۳۹۷/۸/۶

گزارش و جدول عرضه ارز پتروشیمی ها به نمایندگان مجلس/ ۷۰۰ تومان ارزان تر
دبیر و قائم مقام انجمن صنعت پتروشیمی ارایه کردند:

گزارش و جدول عرضه ارز پتروشیمی ها به نمایندگان مجلس/ ۷۰۰ تومان ارزان تر

دبیر و قائم مقام انجمن صنعت پتروشیمی،آمار عرضه ارز شرکتهای پتروشیمی را به نمایندگان مجلس ارایه و ضمن دفاع از شفافیت این صنعت اعلام کردند ارز شرکتها تا ۷۰۰ تومان کمتر از قیمت بازار در نیما به فروش می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فریبرز کریمایی با ارایه گزارشی از عملکرد شرکت های پتروشیمی از ابتدای سال به خانه ملت گفت: شرکت های پتروشیمی از ابتدای سال و طی دوره زمانی تا قبل از ابلاغ سیاست های جدید ارزی طبق هماهنگی بانک مرکزی با 14 صرافی بانکی تعامل داشتند و  333 میلیون و 365 هزار یورو ارز دادند.

وی ادامه داد: بعد از ابلاغ سیاست های جدید ارزی و به دلیل عدم فراهم نبودن زیرساختهای لازم در سامانه نیما، طبق چارچوب سیاست ارزی اقدام به فروش با دلار 4200 ارز به صرافی ها شد که شامل حدود 248 میلیون و 688 هزار یورو بود. بعد از راه اندازی سامانه نیما و تا زمان فعالیت بازار ثانویه ( از 16 اردیبهشت تا 15 مرداد) با دلار ارز نیمایی 4200 تومانی ، بالغ بر تقریبا یک میلیارد و 876 میلیون و 991 هزار یورو  ارز به سامانه نیما تزریق شد.

این مقام مسئول ادامه داد: از زمان شروع کار بازار ثانویه و طی 16 مرداد تا 27 مهرماه ، شرکت های پتروشیمی اقدام به فروش ارز با دلار 7 هزار و 500 تا 7 هزار و 600 تومان کردند که شامل 2 میلیارد و 104 میلیون یورو ارز است. بنابراین از اول سال تا ماه قبل ، در مجموع 4 میلیارد و 563 میلیون یورو ارز (معادل 5.1 میلیارد دلار) به بازار عرضه شد که 76.5 درصد کل صادرات را شامل می شود.

کریمایی در خصوص انتقاد برخی از عدم شفافیت عملکرد شرکت های پتروشیمی هم توضیح داد: این شرکت ها یا متعلق به سازمان تامین اجتماعی و یا بورسی هستند. بنابراین تمام اطلاعات ارزی و نحوه فروش در گزارش های مالی مندرج و در کدال منتشر می شود.

احمد مهدوی دبیر انجمن صنعت پتروشیمی هم در دفاع از شفافیت عملکرد ارزی شرکت های پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی تنها صنعتی است که با همه توان به شرایط اقتصادی و ارزی کمک کرده و ارز را به چرخه اقتصاد برگردانده و گزارش ها، اعداد و ارقام متعددی وجود دارد که عملکرد شفاف پتروشیمی ها را نشان می دهد.

وی ادامه ادامه داد: ارز شرکت های پتروشیمی 600 تا 700 تومان کمتر از قیمت بازار در نیما به فروش می رسد که بار مالی زیادی برای شرکت ها دارد اما برای کمک به شرایط اقتصادی این کار صورت می گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ