کد خبر: ۱۰۵۷۱۷
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۸/۶

بازتاب انتخاب ۴ وزیر جدید دولت روحانی در رسانه های معروف جهان

بازتاب انتخاب ۴ وزیر جدید دولت روحانی در رسانه های معروف جهان

رسانه های معروف جهان انتخاب ۴ وزیر جدید دولت روحانی را پوشش خبری دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی انتخاب 4 وزیر جدید وزارتخانه های اقتصاد ، صنعت ، راه و تعاون که دیروز با رای اعتماد مجلس به دژپسند، رحمانی، اسلامی و شریعتمداری رخ داد،  رسانه های معروف جهان این رویداد را پوشش خبری دادند.

خبرگزاری رویترز: بنابر اعلام تلویزیون ایران ، مجلس وزیر جدید اقتصاد و سه وزیر دیگر را در راستای ترمیم کابینه حسن روحانی پیش از اعمال تحریم های جدید آمریکا تایید کرد. دژپسند توانست رای اعتماد برای حضور در سمت وزارت اقتصاد را کسب کند. وزرای جدید صنعت، کار و راه نیز توانستند در این جلسه رای اعتماد از سوی قانونگذاران ایرانی بگیرند.

در جلسات صبح و عصر امروز مجلس، به ترتیب صلاحیت فرهاد دژپسند، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، محمد شریعتمداری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و رضا رحمانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بررسی شد.

بی بی سی: با پایان رای گیری مجلس برای وزرای پیشنهادی حسن روحانی، هر چهار وزیر مورد نظر موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان شدند.

روحانی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: به عنوان امین شما و امین مردم می‌گوییم هرکدام از وزرایی که معرفی کردم ده‌ها ساعت روی آنها فکر کردم. بعضی‌ها را به کار دعوت کردیم گفتند استخاره کردیم خوب نیامد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس: مجلس ایران چهار وزیر پیشنهادی از سوی حسن روحانی را تایید کرد. در جلسه رای اعتماد به این وزیران ، رئیس جمهور ایران نیز حضور داشت و از نمایندگان خواست به وی در مسیر مقابله و مقاومت در برابر تحریم های آمریکا کمک کنند.

در این جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس ایران اعلام کرد که فرهاد دژپسند از 265 رای توانست 200 رای بدست بیاورد تا به عنوان وزیر اقتصاد جدید تایید شود. وزرای راه، صنعت و تعاون نیز توانستند رای اعتماد از مجلس ایران بگیرند. نمایندگان مجلس با این رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، همزمان با مواجهه دولت روحانی با تحریم های جدید آمریکا اعلام حمایت کردند.

بلومبرگ: قانونگذاران ایرانی اواخر دیروز وزرای پیشنهادی از سوی حسن روحانی را برای حضور در وزارتخانه های اقتصاد، صنعت، راه و کار تایید کردند. روحانی در حالی توانست حمایت نمایندگان مجلس ایران در تایید این وزرا را بدست بیاورد که به دنبال ترمیم جدی کابینه در مسیر مقابله با تحریم های امریکا بوده است.

انتصاب وزرای جدید بخشی از یک دستور کار برای تحول در بخش بانکداری ایران و مقابله با دور جدید تحریم های آمریکا علیه است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ