کد خبر: ۱۰۵۷۱۹
۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۸/۷

مزایای استفاده از ظرفیت بورس برای صنعت ریلی
عضو کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرد:

مزایای استفاده از ظرفیت بورس برای صنعت ریلی

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بی‌توجهی به ظرفیت‌های بازار سرمایه نشانه بی‌ تدبیری است، مزایای استفاده از ظرفیت های این بازار در صنعت ریلی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رضا علیزاده گفت: استفاده از ابزارهای نوین سرمایه گذاری و ظرفیت‌های بازار سرمایه از جمله روش‌های غلبه بر مسیر پرپیچ و خم تشریفات اداری حاکم برای تامین سرمایه تولید کنندگان در این بخش است.

وی با بیان اینکه انتشار اوراق صکوک و یا اوراق استصناع و دیگر ابزارهای بازارسرمایه علاوه بر تامین سرمایه تولید کنندگان، می‌تواند مانع از افزایش نقدینگی شود، افزود: این ابزارها می تواند باعث جمع آوری سرمایه‌های سرگردان نیز شود.هم اکنون بسیاری از تولید کنندگان صنایع ریلی توانمندی پاسخگویی به نیازهای ریلی را دارند، اما برای تامین سرمایه با مشکل روبرو هستند،اگر جلوی این سرمایه‌ها گرفته نشود، به سایر بخش‌های اقتصادی سرازیر و به اقتصاد صدمه می‌زنند، در صورتی که می‌توان از این سرمایه‌ها برای رونق و سازندگی استفاده کرد.

علیزاده این روش را اقدامی در جهت جلوگیری از افزایش نرخ تورم اعلام کرد و گفت: توسعه صنایع ریلی به پیشرفت حمل و نقل ریلی و زیرساخت های آن منجر می شود که علاوه بر کمک به صنعت حمل و نقل و تولیدکنندگان در این بخش، زمینه رونق اقتصادی و اشتغال را فراهم می کند.
بی‌توجهی به ظرفیت‌های بازار سرمایه نشانه بی‌تدبیری است،واگذاری پروژه‌ های بزرگ دولتی به بخش خصوصی و حمایت دولت برای تامین سرمایه مورد نیاز از بازار سرمایه، می‌تواند منجر به کاهش سهم دولت از اقتصاد ملی شود.مجلس از هر گونه اقدامی که موجب تقویت اقتصاد و افزایش سرمایه گذاری و تولید ملی در صنعت حمل ونقل ریلی شود، حمایت خواهد کرد.

بنابراین گزارش،همایش فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه حمل و نقل ریلی با حضور کارشناسان و دست اندرکاران تامین سرمایه، روز 21 آبان ماه توسط راه آهن در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ