کد خبر: ۱۱۳۰۳۰
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲

هشدار به پذیرش بسته‌های امانتی مسافران در فرودگاه‌ها و دستگیری ۶۷۸ نفر
فرمانده پلیس فرودگاه ها اعلام کرد:

هشدار به پذیرش بسته‌های امانتی مسافران در فرودگاه‌ها و دستگیری ۶۷۸ نفر

فرمانده پلیس فرودگاه ها از دستگیری ۶۷۸ قاچاقچی مواد مخدر منجمله ۵۵ زن از مسافران پروازهای داخلی و خارجی ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، حسن مهری گفت: با استفاده از نیروهای مجرب مستقر در فرودگاه ها ۹۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی آذر ماه سال جاری از قاچاقچیان پروازی که قصد خروج را داشتند کشف و ضبط شد. این میزان کشفیات مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷.۵ برابر افزایش یافته است. 

وی افزود: این کشفیات شامل تریاک، هروئین، حشیش، کراک، شیشه، کوکائین، گراس و دیگر مواد مخدر است که در این ارتباط ۶۷۸ نفر قاچاقچی مواد مخدر که ۵۵ نفر از آنان زن هستند دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شده اند. از این تعداد قاچاقچی دستگیر شده ۲۴ نفر جزو قاچاقچیان حرفه ای هستند. فرودگاه های امام خمینی ، مشهد و اصفهان به ترتیب بیشترین کشفیات را داشته است.  

این مقام مسئول ادامه داد: برخی قاچاقچیان برای در امان ماندن و فرار از قانون از طریق بسته های پستی و جاسازی آن به جابه جایی مواد مبادرت می کنند.از این میزان کشفیات ۳۳ کیلوگرم در قالب بسته های پستی و جاسازی در دستگاه های صنعتی بوده که بزرگترین محموله شامل یک بسته ۲۹ کیلوگرمی تریاک در قالب جاسازی در ظروف و دستگاه های صنعتی بود. 

مهری گفت: هشت نفر از قاچاقچیان تبعه خارجی هستند که مهمترین این افراد فردی بود که با به همراه داشتن دو کیلو و ۸۰۰ گرم کوکائین از بولیوی به دبی و از دبی به اصفهان آمده بود که در فرودگاه این استان دستگیر شد. از تعداد قاچاقچیان دستگیرشده ۱۰ نفر نیز با روش بلع انباری (بلعیدن) قصد خروج ۸۴۰ گرم مواد مخدر را داشتند که از این تعداد هشت نفر مرد و دو نفر زن هستند که اینگونه افراد عموما با درایت و تجربه  پلیس توسط چهره زنی استفاده از دستگاه های ایکس ری و بادی اسکنر شناسایی و دستگیر می شوند.  

وی توضیح داد :در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون از ۹ فرودگاه بین المللی ۵۶۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط و ۶ هزار و ۳۰۲ نفر قاچاقچی دستگیر شده اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۸ درصد افزایش دارد. 

مهری به مردم توصیه کرد: قاچاقچیان اقدام به جاسازی مواد مخدر در اشیای مختلف می کنند که بدون استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته، قابل مشاهده نیست . لذا از پذیرش اشیاء و هر گونه وسایل دیگران به خصوص افراد ناشناس به عنوان امانت خودداری کنند . 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ