کد خبر: ۱۱۳۰۴۲
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲

یک سوپرسوسیالیست نامزد رقابت با ترامپ شد

یک سوپرسوسیالیست نامزد رقابت با ترامپ شد

یک سوپرسوسیالیست نامزد رقابت با ترامپ شد تا برنامه دموکرات‌ها برای بازپس‌گیری کاخ سفید آغاز شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از نیویورک‌تایمز، الیزابت وارن از ماساچوست به‌طور رسمی اعلام کرد قصد ورود به انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست‌ جمهوری را دارد و به این ترتیب به نخستین فرد برجسته‌ای تبدیل شد که به‌طور رسمی نامزدی را برای انتخابات اعلام کرد که نشان‌دهنده اختلافات ایدئولوژیک در درون دموکرات‌ها است که قصد دارند در انتخابات آتی به رقابت با ترامپ بپردازند.   

رقابت بین نامزدهای جمهوری‌خواهان از سال ۱۹۹۲ به این سو بسیار گسترده و داغ شده است.حزب دارای رهبری یگانه نبوده و هنوز مشخص نیست پیشتاز نامزدها برای انتخابات سال ۲۰۲۰ چه کسی است.

افزون بر این اختلاف ایدئولوژیک در حزب دموکرات با اختلافات بین باراک اوباما و هیلاری کلینتون بیش از پیش نمایان شد. پس از انتخابات میان‌دوره‌ای که بسیاری از زنان، لیبرال‌ها، اقلیت‌ها و دموکرات‌های جوان پیروز میدان شدند، حالا نوبت به جنگ در میان انتخابات درون حزبی و انتخابات ریاست‌جمهوری رسیده و درگیری‌ها بین دو طیف دموکرات‌ها افزایش یافته است.         

طیف نامزدها البته دموکرات‌ها را مجبور خواهد کرد دست به انتخاب نامزدی بزنند که توانایی شکست دونالد ترامپ را داشته باشد و در این بین دموکرات‌ها این سوال را از خود خواهند پرسید که چه کسی را انتخاب کنند که مطلوب افراد روستایی، دانشجویان، سیاهان و لاتین‌تبارها باشد. به همین منظور مطالعات دموگرافیکی را در راس برنامه کاری قرار خواهند داد.       

وارن که در حزب دموکرات به‌عنوان چهره لیبرال‌ها معروف است با انتشار ویدئویی دیدگاه خود درباره ایجاد فرصت و نه فقط ثروت برای همه آمریکایی‌ها را تشریح کرد. طیفی از دموکرات‌ها امیدوارند این چهره ضد وال‌استریت بتواند ترامپ را به زیر بکشد.           

وی گفت: تفاوت‌ها مهم نیست.همه یک چیز واحد می‌خواهیم. اینکه سخت کار کنیم از قواعد مشابه پیروی کرده و از خود و کسانی که دوست داریم مراقبت کنیم. این چیزی است که برای آن مبارزه می‌کنم و به همین دلیل یک کمیته مقدماتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری راه‌اندازی کرده‌ام. به کمک شما نیاز دارم. در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که به‌طور جدی به نامزدی حزب دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۰ فکر می‌کند.         

این استاد پیشین دانشکده حقوق دانشگاه‌ هاروارد در سال ۲۰۱۶ در کنار تیم انتخاباتی هیلاری کلینتون برای پیروزی نامزد حزب دموکرات مبارزه کرد. در ایمیلی به هواداران خود اعلام کرد: در اوایل سال ۲۰۱۹ به‌طور رسمی راه‌اندازی کمپین انتخاباتی خود را معرفی می‌کند. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ