کد خبر: ۱۱۳۰۴۶
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳

ترامپ : دوست دارم با ایران مذاکره کنم/ ایران قدرت خاورمیانه بود که ...

ترامپ : دوست دارم با ایران مذاکره کنم/ ایران قدرت خاورمیانه بود که ...

ترامپ در اولین نشست کابینه در سال ۲۰۱۹ گفت : دوست دارم با ایران مذاکره کنم اما آنها هنوز آماده نیستند ولی در آینده آماده می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ در جمع اعضای کابینه درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد. تعطیلی دولت آمریکا نخستین موضوعی بود که وی به آن پرداخت و مقصر ادامه تعطیلی دولت را دموکرات‌ها دانست چون با تامین بودجه موردنیاز برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک مخالفت کرده‌اند و هشدار داد ممکن است این تعطیلی مدت زمان زیادی طول بکشد.

وی به موضوع ایران نیز پرداخت و مدعی شد ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای کشوری کاملا متفاوت شده است.

ترامپ گفت: زمانی که رئیس جمهور شدم هر منطقه از خاورمیانه به خاطر ایران تحت حمله بود. سوریه، یمن و هر جای دیگر و عربستان تحت محاصره ایران قرار داشت. در واقع همه جا تحت محاصره بود.

وی افزود: به توافق هسته‌ای وحشتناک ایران پایان دادم. این توافق پس از 8 سال به ایران حق قانونی دستیابی به سلاح هسته‌ای را می‌داد. ایران دیگر کشور سابق نیست و درحال خارج کردن نیروها از سوریه است. بگذارید هر کاری که می‌خواهد بکنند ولی ایران دیگر آن کشور سابق نیست و فقط می‌خواهد دوام بیاورد. ایران می‌خواست کل خاورمیانه را بگیرد و اسرائیل را نابود کند اما کشور متفاوتی شده و هر هفته شاهد شورش در آنجا هستیم و پول آنها به خاطر آمریکا تحت محاصره قرار دارد. 

ترامپ با اشاره به تمایل به مذاکره با ایران گفت: دوست دارم با ایران مذاکره کنم. اما آنها هنوز آماده نبوده ولی در آینده آماده می‌شوند.   

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ