کد خبر: ۱۱۳۰۶۵
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴

بودجه پیشنهادی دولت معیشت مردم را تامین نمی کند/ارائه راهکارها
نماینده مجلس:

بودجه پیشنهادی دولت معیشت مردم را تامین نمی کند/ارائه راهکارها

رئیس مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس ضمن اشاره به شناسایی ۳۱ تن از سران مفاسد اقتصادی و عدم تامین بودجه پیشنهادی دولت برای معیشت مردم،راهکارهای تامین آن را اعلام کرد و گفت: حاکمیت اگر نمی تواند اقتصاد مردم را کنترل کند مدیریت را به مردم بسپارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، امیر خجسته در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه همدان با بیان اینکه مسئولان باید در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی ورود کنند،گفت: عده ای غارتگر بر روی ثروت ایران دست گذاشته اند و مال مردم را به تاراج می برند. گلوگاه قاچاق بسته شده و اکنون هیچگونه قاچاقی وارد نمی شود.

وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی مدون تولید داخلی را افزایش دهیم چرا که تولید ملی تنها راه و گره گشای مشکل اقتصادی است.باید با جدیت با سران مفاسد اقتصادی همچون سلطان شکر، سلطان گوشت و دیگر کالاها برخورد شود.اعدام چهار تن از مفاسد اقتصادی در ملاء عام قطعی شده و حکم اعدام ما بقی آن ها نیز باید صادر شود.

این نماینده مجلس افزود: به کسی که فساد مالی دارد نباید رحم کرد چراکه در صورت سکوت و چشم پوشی به مردم خیانت کرده ایم.با هماهنگی رییس قوه قضاییه آمادگی داریم با در اختیار گرفتن 2 شعبه در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی حکم مفاسد اقتصادی را اجرا کنیم.از تهدید و تخریب مفسد اقتصادی نمی ترسیم و آبروی خود را برای اجرای احکام آنها می گذاریم.

خجسته تاکید کرد: سکوت مسئولان نشان از باز شدن جیب و بسته شدن دهان می دهد، باید در برابر هر کس که حق مردم را ضایع می کند بایستیم.هزار و 128 کانتینر قاچاق وارد شده که با ورود مجلس شخصی که عامل آن بود شناسایی و دستگیر شد و حالا در زندان به سر می برد.باید در برابر مسئولانی که نتوانند اقتصاد را کنترل کنند، بایستیم.هر کسی که در جهت منافع مردم گام بردارد حمایت می شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت دلار به کانال 10 هزار تومان وارد شده اما هنوز قیمت اجناس و کالاها کاهش نیافته،گفت: زیر تحریم هستیم اما در شرایط بحرانی جنگ هشت ساله را مدیریت کردیم و حالا جنگ اقتصادی را نیز باید مدیریت کنیم.افزایش 20 درصدی حقوق قابل قبول نیست و باید متناسب با تورم حقوق کارکنان افزایش یابد.مردم حاشیه شهر با یارانه 45 هزار تومانی زندگی می کنند که باید فکر معیشت آن ها باشیم.

به گفته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، بودجه پیشنهادی دولت برای سال آتی معیشت مردم را تامین نمی کند اما می توان با جلوگیری از فرار مالیاتی آقازاده ها، پرداخت عوارض و جلوگیری از سفرهای خارجی مسئولان، منبعی برای تامین بودجه فراهم کرد.به اندازه کل قاره اروپا منابع و ثروت داریم و باید با استفاده از این ثروت نیاز و معیشت ملت را تامین کنیم.

خجسته تاکید کرد: حاکمیت اگر نمی تواند اقتصاد مردم را کنترل کند مدیریت را به مردم بسپارد که می دانند چگونه اقتصاد را مدیریت کنند.مسئولان، دولت و مجلس باید حق مردم را ادا کنند که همواره در شرایط سختی همچون دوران دفاع مقدس در صحنه حضور داشتند و این همه مشکلات اقتصادی حق آن ها نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ