کد خبر: ۱۱۴۱۴۵
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶

تکرار کابوس ۲۰۰۸ در سال میلادی جدید و افزایش شرکت های ورشکسته
صندوق بین‌المللی پول هشدار داد:

تکرار کابوس ۲۰۰۸ در سال میلادی جدید و افزایش شرکت های ورشکسته

صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرد سال ۲۰۱۹ برای مصرف‌کنندگان از انگلستان گرفته تا چین، دوره‌ای سخت خواهد بود و شرایط مشابه رکود سال ۲۰۰۸ تکرار خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، نشریه معروف گاردین در گزارشی اعلام کرد صندوق بین‌المللی پول گروهی از پیشگویان بدبین را رهبری می‌کند که نگران ثبات اقتصاد جهان در بحبوحه افزایش سطح بدهی‌ها و کاهش رشد تولید ناخالص داخلی هستند. به نظر می‌رسد شرایط مشابه رکود سال 2008 است.

برخی تحلیل‌گران عقیده دارند این هشدارهای بدبینانه روند سال‌های اخیر را نادیده می‌گیرد. طی این روند اقتصادهای مهم دنیا معمولا سال را آهسته آغاز می‌کنند و بعد شتاب می‌گیرند‌. این مسئله مخصوصاً در سال 2016 درست بود. قسمت اعظم دنیای پیشرفته شاهد رشد کمی در تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال، پیش از اوج آن بود.

طی  چهار سال اخیر از 2014 تاکنون شاهد سقوط قیمت نفت و کالاها بودیم که تورم را تعدیل کرد و باعث رشد در اقتصاد جهان شد. البته در این میان کشورهای صادرکننده نفت و کالا متضرر شدند. این رونق اقتصادی در 2017 کمرنگ شد.

شباهت شرایط کنونی با سال 2008 تصمیم بانک‌های مرکزی برای افزایش هزینه‌های وام‌گیری است. مقامات بانک‌های مرکزی همه بر سر نیاز به نرخ‌های بیشتر بهره هم‌عقیده هستند. به این ترتیب هم نظم و قانون را به وام‌گیری باز می‌گردانند و هم در صورت بروز فشار اعتباری در بخش بانکداری، ابزارهای لازم برای جلوگیری از سقوط اقتصادی را دارند.

از انگلستان تا چین مصرف‌کنندگان سال پیش رو را دوره ای سخت می دانند که غیر از نیازهای اساسی زندگی نمی توانند خرید چندانی داشته باشند. آنها این شرایط را قبل از سال 2008 نیز داشتند زمانی که قیمت کالاها راکد شد و فروش اتومبیل کاهش یافت.

این شرایط باعث شده صندوق بین‌المللی پول نگران باشد که هزینه‌های فزاینده وام‌گیری و سطح پایین‌تر هزینه‌های مصرف‌کنندگان به معنی ورشکستگی شرکت‌های بیشتری باشد. راه‌حل آن برای دولت‌ها انجام اصلاحاتی است که اجازه معرفی مشاغل بیشتری را می‌دهد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ