کد خبر: ۱۱۸۶۴۶
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶

آمریکا تحریم‌های نفتی جدید علیه روسیه اعمال می‌کند/مخالفت شرکت های جهانی

آمریکا تحریم‌های نفتی جدید علیه روسیه اعمال می‌کند/مخالفت شرکت های جهانی

آمریکا در تحریم های جدید نفت روسیه علاوه بر مسدود کردن واردات نفت این کشور قصد دارد افرادی که کالا، خدمات و یا تامین مالی برای حمایت از توسعه نفت خام روسیه تامین می کنند را نیز تحریم کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اس پی گلوبال، آمریکا به دنبال اعمال تحریم هایی علیه روسیه است. این تحریم ها بخشی از مجازات های اجباری در نظر گرفته شده برای این کشور در سال 2018 است که شامل مسدود کردن واردات نفت روسیه به این کشور و ممنوعیت وام های بانکی آمریکا به مسکو خواهد بود.

هدر ناوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: دولت این کشور همچنان درباره تاثیر تحریم ها بر منافع ملی فکر می کند.با الزامات قانونی عمل خواهیم کرد اما این فرایند زمان بر است.

مسدود کردن واردات نفت روسیه به آمریکا تاثیر چندانی بر قیمت نفت نخواهد داشت اما ممنوعیت دسترسی به بدهی های بین المللی و سایر اقدامات برای جلوگیری از صادرات می تواند ضربه شدیدی به اقتصاد این کشور وارد کند.

دولت ترامپ تاکنون اعمال تحریم های جدید علیه روسیه را متوقف کرده و در حال بررسی یافته های وزارت خارجه درباره نقص قوانین سلاح های شیمیایی توسط روسیه در سالسبور انگلیس است. پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اذعان کرد قصد دارد روسیه را به دلیل استفاده از سلاح های شیمایی در سالسبور انگلیس تحریم کند.

از طرف دیگر،سناتورهای آمریکایی روسیه را به اتهام دخالت در انتخابات و تجاوز علیه اوکراین نیز در معرض اتهام قرار دادند و قصد اعمال تحریم های جدیدی بر این کشور دارند.

این لایحه اقداماتی جدی در زمینه نفت و گاز روسیه که 40 درصد درآمد را از این بخش تامین می کند خواهد بود. تحریم های نفتی افرادی که کالا، خدمات و یا تامین مالی برای حمایت از توسعه نفت خام روسیه تامین می کنند را نیز شامل می شود.پروژه های دولتی در بخش انرژی  در خارج از روسیه از جمله سرمایه گذاری در پروژه های گاز طبیعی مایع نیز شامل این تحریم ها خواهند شد.

اما شرکت های جهانی انرژی از جمله شیل، بی پی و ای ان آی با این تحریم های نفتی مخالف هستند زیرا شرکت های نفت آمریکا از جمله اکسون موبیل و شرکت نفت شورون، صاحبان نزدیک به 20 درصد از سهام شرکت روسنفت هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ