کد خبر: ۱۲۱۴۷۴
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱/۲۰

هنر دور زدن تحریم ها و دو پیشنهاد به بانک مرکزی با نگاهی به تجربه
کارگزار بورس و صراف بانک مرکزی به بورس پرس اعلام کرد:

هنر دور زدن تحریم ها و دو پیشنهاد به بانک مرکزی با نگاهی به تجربه "دانکرک"

کارگزار بورس و صراف بانک مرکزی با اشاره به تصمیم تاریخی چرچیل در جنگ جهانی دوم، ضمن ارائه راهکار دور زدن تحریم ها، دو پیشنهاد به بانک مرکزی مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاهین چراغی با اشاره به تصمیم سیاستمدار مشهور بریتانیایی در جنگ جهانی دوم درخصوص راهکار دور زدن تحریم ها و انتظارات از بانک مرکزی به بورس پرس اعلام کرد: در روزهای آینده تحریم ها بر علیه ایران بیشتر خواهد شد و بانک مرکزی باید از توان صرافی ها و بخش خصوصی برای دور زدن تحریم ها استفاده کند.

متاسفانه سال گذشته مسیر عکس را انتخاب و کانال های انتقال پول را عملا بلا استفاده کردیم و بازرگانان و صرفان را مورد هجمه و هجوم قرار داده و در انتقال پول ترساندیم. عمده ارزی که به داخل برنگشت متعلق به مجموعه های حاکمیتی و نهادهای مالی (پتروشیمی های وابسته به صندوق ها) بود که متاسفانه آدرس اشتباهی دادیم.

تاریخ تجربه های آموزنده دارد. چرچیل که سیاستمداری پیچیده  و کهنه کار بود در جنگ جهانی دوم با تصمیمی توانست سرنوشت بریتانیا را در جنگ جهانی تغییر دهد و از مردم شرق بریتانیا خواست با قایق های ماهیگیری به دانکرک فرانسه هجوم ببرند و نیروهای ارتش بریتانیا را که در محاصره بودند نجات بدهند.

در ۴ ژوئن ۱۹۴۰ هنگامی که مردم سواحل شرقی انگلیس باخبر شدند نیروهای بریتانیا در غرب فرانسه گرفتار شده‌ اند با حداقل وسایل و با هر وسیله سوار قایق ها (حتی قایق های ماهیگیری کوچک) و کشتی های کوچک  شدند و به بندر دانکرک  در فرانسه نزدیک شدند و دو سوم ارتش بریتانیا را که در محاصره بودند به کشور برگرداندند. آن‌ها با استفاده از قایق های کوچک که امکان رصد توسط آلمان ها را نداشت، توانستند کمک خوبی برای نیروی دریایی بریتانیا باشند . آلمان‌ها در این چند روز  نتوانستند به قایق های ماهیگیری حملات گسترده کنند و چرچیل با یک تصمیم گیری سرنوشت جنگ جهانی دوم را
تغییر داد.

بنابراین تنها راه دور زدن تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران، استفاده از توان تمام بخش خصوصی است. هر روزی که می گذرد شرایط سخت تر خواهد شد و باید بانک مرکزی تصمیمات فوری در این خصوص اتخاذ کند.

در مورد انتظاراتی که از بانک مرکزی هم می توان مطرح کرد، پیشنهاد می شود سامانه نیما در شرایط فعلی جمع شده و از هر روشی اقدام به واردات ارز کرد. همچنین محدودیت صرافی ها کاملا برداشته شود و اجازه فعالیت رسمی در خارج داشته باشند. چراکه فعلا تحریم داخلی بیشتر از تحریم خارجی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ