کد خبر: ۱۲۱۵۶۲
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱/۲۲

آخرین آمار از افزایش صادرات نفت ایران و پیش بینی کاهش در آینده

آخرین آمار از افزایش صادرات نفت ایران و پیش بینی کاهش در آینده

آخرین آمار از صادرات نفت ایران با افزایش همراه شد اما با وجود ثبت رکورد بیشترین میزان صادرات نفت طی چهار ماه گذشته ، احتمالا صادرات ماه جاری با کاهش مواجه شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از میس، ایران در بهمن و اسفند سال گذشته ، روزانه ۳۷. ۱میلیون بشکه نفت و میعانات گازی صادر کرده که بیشترین آمار اکتبر یعنی یک ماه پیش از آغاز مرحله دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران در آبان سال قبل است.

در این میان چهار مشتری آسیایی نفت ایران در فوریه مجموعا ۲۱۳. ۱میلیون بشکه در روز از ایران نفت وارد کرده‌اند که ۴۰۰ هزار بشکه در روز بیش از آمار ژانویه و بیشترین میزان از آگوست گذشته است.

اطلاعات مربوط به حمل و نقل محموله‌های نفت ایران نشان می‌دهد روند صادرات نفت در ماه مارس به احتمال قوی مشابه فوریه خواهد بود. اما با وجود ثبت رکورد بیشترین میزان صادرات نفت طی چهار ماه گذشته ، احتمالا صادرات در ماه جاری میلادی با کاهش مواجه است.

بر اساس گزارش‌های موجود، خریداران نفت ایران زیر سایه ابهامی که دولت ترامپ در زمینه تمدید معافیت‌ها ایجاد کرده در حال کاهش خرید نفت ایران هستند. مقامات دولت ترامپ با وجود تاکید بر تلاش آمریکا برای صفر کردن خرید نفت ایران و تمدید نکردن معافیت‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که برای تمدید معافیت‌ها شرایط بازار را در نظر می‌گیرند.

بنابراین با توجه به وجود نگرانی کمبود عرضه در بازار ممکن است حداقل معافیت ‌۵ خریدار اصلی نفت ایران و شامل چین، هند، کره‌جنوبی، ژاپن و ترکیه تمدید شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ