کد خبر: ۱۲۱۵۸۰
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱/۲۱

پایتخت از تهران می‌رود / ۵ گزینه پیشنهادی
نماینده مجلس :

پایتخت از تهران می‌رود / ۵ گزینه پیشنهادی

یک نماینده مجلس با اشاره به تشکیل دبیرخانه انتقال پایتخت در وزارت راه برای آینده نزدیک، گفت: ۵ شهر گزینه نهایی پایتخت جدید هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابوالفضل ابوترابی در خصوص نتیجه جلسات شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری و تمرکززدایی از تهران به فارس گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شد دبیرخانه انتقال پایتخت در وزارت راه تشکیل شود.

وی با بیان اینکه برای مطالعه، امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی انتقال پایتخت باید اقدامات لازم انجام گیرد، افزود: ۵ گزینه برای پایتخت بعدی ایران مشخص شده ولی مکان‌یابی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بعد از مکان‌یابی، امکان‌سنجی، مطالعه، برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای انتقال پایتخت در دستور کار است و بر همین اساس و با اتخاذ راه‌کارهای مناسب در نظر گرفته شده، انتقال پایتخت، ریالی برای دولت هزینه نخواهد داشت.

ابوترابی ادامه داد: برای انتقال پایتخت به ارائه لایحه از سوی دولت نیاز نیست و در این زمینه قانون وجود دارد.زیرا در سال 94 قانونی تصویب شده است.

به گفته وی جلسات شورای عالی انتقال پایتخت با ریاست جهانگیری و حضور 5 وزیر، 4 نماینده مجلس به انتخاب صحن و نماینده ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» بهمن | ساعت ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۸/۲
0
0
پاسخ
انتقال باید قبل کرونا اتفاق بیفتد
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ