کد خبر: ۱۲۱۵۹۷
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱/۲۲

میزان خسارت سیل به آثار تاریخی سه استان اعلام شد/ نماینده یونسکو در ایران
از سوی معاون میراث فرهنگی :

میزان خسارت سیل به آثار تاریخی سه استان اعلام شد/ نماینده یونسکو در ایران

معاون میراث فرهنگی میزان خسارت سیل به آثار تاریخی سه استان را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و از حضور نماینده یونسکو در ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدحسن طالبیان با اشاره به آنکه بر اساس بررسی‌ها، سیل و بارندگی طی چند هفته اخیر به ۷۳۰ اثر تاریخی آسیب رسانده به ایلنا گفت: خسارت بخش میراث فرهنگی لرستان حدود ۵۰ میلیارد تومان، خوزستان حدود ۴۵میلیارد تومان و گلستان حدود ۴۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: تاکنون براساس بررسی‌ها و پایش‌ها، ۳۰۰ میلیارد تومان برای مرمت و نجات‌بخشی آثار تاریخی بودجه نیاز است.

این مقام مسئول درخصوص ملاکی که برای بیان اعداد و ارقام خسارت وارده به میراث فرهنگی در نظر گرفته‌اند، گفت: مبلغی که برای انجام اقدامات اضطراری نیاز است به‌عنوان خسارت وارده اعلام کرده‌ایم. چراکه خسارت وارده به اماکن تاریخی و میراث فرهنگی قابل محاسبه نیست. نمی‌توان قیمتی روی اماکن تاریخی و میراثی که تخریب شده است، گذاشت.

طالبیان گفت: باتوجه به آسیب‌هایی که بر اثر سیل و بارندگی متوجه میراث جهانی در استان خوزستان است، پایان هفته‌ کارشناسی از یونسکو  در شوشتر حضور خواهد یافت. گزارش‌هایی از وضعیت میراث جهانی ایران که در فهرست یونسکو ثبت شده‌اند و بخش‌هایی از میراث فرهنگی که در فهرست ثبت موقت هستند به یونسکو اعلام شده و در انتظار نظر هستیم. برای گنبد قابووس نیز این احتمال وجود دارد که اگر نیاز باشد کارشناسی دیگر از یونسکو به ایران بیاید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ