کد خبر: ۱۲۱۶۰۱
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱/۲۲

برندهای بزرگ موبایل از ایران رفتند / اوضاع کساد و آینده سخت فروشندگان

برندهای بزرگ موبایل از ایران رفتند / اوضاع کساد و آینده سخت فروشندگان

هیأت‌مدیره اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ادعای فروشندگان علاءالدین مبنی بر خروج برندهای بزرگ از ایران را تایید و اعلام کرد برندهای چینی جایگزین

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آیدین آرام با تأیید این موضوع که برندهای جهانی موبایل در حال ترک ایران هستند به شهروند گفت: بازار برخی برندها مانند اچ.تی.سی کوچک شده و در ویترین‌های کل دنیا کمتر دیده می شود. ال‌جی هم سیاست‌های فروش را تغییر داده و در بازار خاورمیانه کمتر حضور دارد.

براساساین گزارش، فروشندگان علاءالدین اعلام کرده اند برای فروش در ایران دچار مشکل شده‌اندو دیگر اثری از تبلیغات گوشی روی بیلبوردهای شهر و شبکه‌های تلویزیونی و ‏آگهی‌های روزنامه‌ای نیست. نمایندگی‌های رسمی فروش گوشی هم از سمت کشور مادر برای ترک ایران تحت فشار قرار گرفته‌اند و نمونه آن سونی است که از ایران ‏رفته و" هواوی" آماده رفتن شده و سامسونگ کجدار و مریز مانده اما ‏بسیاری از مدل‌های گوشی را به ایرانی‌ها نمی‌فروشد.

مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و گوشی تلفن همراه گفت: اگر برندها نمایندگی‌های را در ایران تعطیل کنند مشکل چندانی برای ‏تامین گوشی وجود ندارد و تنها واردکنندگان ناچارند مانند گوشی‌های اپل هزینه‌های بیشتری بدهند اما ‏مشکل اصلی که برای واردات گوشی ایجاد شده تأمین دلار برای واردات است زیرا واردکنندگان ‏ناچارند صادرکننده‌ای را پیدا کنند که حاضر باشد دلار را برای واردات گوشی به تاجران موبایل ‏بدهد و از آن گذشته فرآیند ثبت سفارش و گرفتن مجوزهای واردات در حال حاضر چیزی حدود ٢٠ ‏روز تا یک ماه طول می‌کشد و این موضوع موجب شده واردات گوشی با مشکل مواجه شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ