کد خبر: ۱۲۱۶۰۲
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱/۲۲

مجلس برای حذف دلار پیشنهاد داد / داشتن دلار قاچاق و ممنوع
برای معاملات بین‌المللی :

مجلس برای حذف دلار پیشنهاد داد / داشتن دلار قاچاق و ممنوع

جمعی از نمایندگان مجلس طرح حذف دلار از معاملات بین‌المللی را در چهار بند و یک تبصره تدوین و به هیئت رئیسه تقدیم کردند که طبق آن داشتن دلار قاچاق و ممنوع خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،به نقل از تسنیم، جمعی از نمایندگان مجلس طرحی را به‌منظور حذف دلار از معاملات بین‌المللی در مجلس تدوین کردند و در اختیار هیئت رئیسه قوه مقننه قرار دادند که این طرح از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول شد.

در این طرح اعلام شده است جهت استقلال اقتصادی و مقاوم شدن اقتصاد ملی در مقابل دلار سیاسی ، لزوم طرحی ضرورت دارد که جهت حل این مشکل طرح حذف دلار از معاملات بین‌المللی با قید دوفوریت تقدیم مجلس می‌شود.

عنوان طرح: حذف دلار از معاملات بین‌المللی

ماده واحده ــ به‌موجب این قانون که شصت روز پس از تصویب لازم‌الاجرا خواهد بود:

۱ ــ هرگونه معامله دولتی و خصوصی با دلار ممنوع است.

۲ ــ دارندگان دلار تا تاریخ اجرای این قانون فرصت دارند دلار خود را به کالا و ریال یا سایر ارزها تبدیل کنند.

۳ ــ از تاریخ اجرای این قانون هرگونه دلار آمریکا در حکم ارز قاچاق محسوب می‌شود و دستگاه‌های مسئول موظفند با هر گونه دلار مکشوفه و نگهدارندگان آن برابر قوانین قاچاق کالا و ارز برخورد کنند.

۴ ــ وزارت امور خارجه مکلف است با رایزنی مستمر و فشرده با کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهایی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند ایجاد ائتلاف‌ جهانی برای تحریم دلار و حذف دلار از معاملات بین‌المللی را پیگیری و گزارش پیشرفت کار را هر سه ماه به کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال نماید.

تبصره ــ این قانون عطف به ماسبق نمی‌شود لکن قراردادهایی که پیش از تصویب این قانون منعقد شده و ما‌به‌ازای آن دلار است در هنگام تمدید یا تجدید می‌باید به ارزهای دیگر تغییر یابد.

انتهای پیام

 
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ