کد خبر: ۱۲۲۷۰۳
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱/۲۵

پیشنهاد مهم مجلس برای ممنوعیت فروش نفت و واردات کالا کشورهای همکار آمریکا
در چهار ماده اعلام شد:

پیشنهاد مهم مجلس برای ممنوعیت فروش نفت و واردات کالا کشورهای همکار آمریکا

۵۲ نماینده مجلس در چهار ماده پیشنهاد دادند فروش نفت و گاز و کالاهای ایرانی و همچنین واردات محصول از کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم‌ها ، ممنوع شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ۵۲ نماینده مجلس طرح چهار ماده ایی برای تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه ایران تدوین کردند که به شرح زیر است:

ماده یک-کلیه کشورهایی که به تبعیت از آمریکا از خرید و فروش نفت یا هر کالای دیگر از ایران خودداری و یا با اعمال محدودیت در معاملات شهروندان یا دولت متبوع با دولت و شهروندان ایران در تحریم ایران با آمریکا همکاری کنند(کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران) محسوب می‌شوند و مشمول تنبیهات مقرر شده در این قانون می‌شوند.

ماده ۲- دولت موظف است هر شش ماه یک بار فهرست کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران را به گمرکات کشور و مناطق آزاد ابلاغ و از طریق رسانه‌ها منتشر کند.

ماده ۳- از تاریخ تصویب این قانون، هرگونه واردات کالاهای مصرفی از آمریکا و کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران از طریق گمرکات یا مناطق آزاد ممنوع است.

ماده ۴- فروش نفت و گاز ایران به کشورهای موضوع این قانون به مدت ۱۰ سال از آخرین باری که هر کشور در فهرست همکاران آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران قرار گیرد ممنوع است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ