کد خبر: ۱۲۵۶۹۱
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۲/۱۸

پیش‌بینی عجیب بانک جهانی از قدرت جدید اقتصاد جهان

پیش‌بینی عجیب بانک جهانی از قدرت جدید اقتصاد جهان

بانک جهانی در پیش بینی عجیب،نام یک بازیگر جدید در عرصه رشد اقتصادی جهان را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شینهوا، سریل مولر معاون بانک جهانی در امور اروپا و آسیای مرکزی که برای بازدید از وضعیت اقتصادی صربستان به بلگراد سفر کرده، اعلام کرد: صربستان امروز باتوجه به اجرای برنامه اصلاحات اقتصادی از این ظرفیت برخوردار است که به رشد اقتصادی سریع و قدرتمند هفت درصدی دست پیدا کند.

نرخ باثبات رشد سرمایه‌گذاری و کاهش نرخ بیکاری نیز از دیگر شاخص‌هایی است که صربستان را به یکی از پویاترین اقتصادهای کنونی در جهان تبدیل کرده است.

ووچیچ رییس‌جمهور صربستان در دیدار با مولر گفت: صربستان تمام اصلاحات مورد نیاز دیگر را نیز پیاده خواهد کرد که ممکن است شامل مدیریت سیستم مالیات‌ها تا صنایع معدنی و انرژی باشد تا بتواند به رشد اقتصادی هفت درصدی دست پیدا کند.صربستان مشکلی در زمینه تامین اعتبارات ندارد ولی نیازمند رشد اقتصادی بیشتر است تا بتواند استانداردهای زندگی مردم را افزایش دهد.

هیات بانک جهانی در سفر به صربستان همچنین سه توافقنامه جدید با آن برای پرداخت وام به ارزش ۱۴۲ میلیون دلار را به امضا رساندند. این وام قرار است برای پروژه‌های جدید در زمینه مدرن‌سازی سیستم مالیاتی، دولت الکترونیک و مبادلات تجاری محلی مورد استفاده قرار گیرد.

براساس آمارهای رسمی، اقتصاد صربستان در سه‌ماه نخست سال ۲۰۱۹ از رشد اقتصادی ۲.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ