کد خبر: ۱۲۵۷۲۱
۲۱:۷ - ۱۳۹۸/۲/۲۰

تعرفه کالاهای چینی ۱۵ درصد افزایش یافت/تدابیر مقابله به مثل
با دستور ترامپ:

تعرفه کالاهای چینی ۱۵ درصد افزایش یافت/تدابیر مقابله به مثل

ترامپ دستور داد از امروز تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی چین به آمریکا از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،به نقل از تلویزیون فونیکس هنگ کنگ، با تصمیم دونالد ترامپ اعمال تعرفه 25 درصدی یک روز پس از آنکه هیاتی به ریاست لیو خه معاون نخست وزیر چین وارد واشنگتن شد، آغاز شد.

ترامپ در توئیتی خطاب به کشاورزان آمریکایی اعلام کرد: اصلا نباید نگران این تعرفه ها باشید زیرا 100 میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی دارد.اگر بتوانیم از این مبالغ درآمدی، خوب استفاده کنیم می توانیم از آنها برای مصارف مختلف از جمله زیرساخت ها بهره بگیریم.اصلا نباید با چین برای رسیدن به یک توافق تجاری شتاب کرد باید در مسیر منطقی این گفت و گوها را ادامه داد و توافقی حاصل کرد که چین نتواند زیر آن بزند.

وی ضمن رد نگرانی ها از فروپاشی مذاکرات تجاری با چین گفت: بخشی از درآمد مالیاتی را می توانیم صرف خرید از کشاورزان کنیم و محصولات را برای کشورهای نیازمند صادر کنیم.

وزارت بازرگانی چین پس از ساعاتی از اعمال تعرفه های جدید آمریکا با ابراز تاسف اعلام کرد: چین باید تدابیر مقابله مثل را در نظر بگیرد.

در همین حال،گزارش ها حاکی است کالاهایی که پیشتر از چین برای آمریکا بارگیری شده، مشمول تعرفه های سنگین واشنگتن نخواهد شد.افزایش تعرفه ها باعث سردرگمی شرکت های چینی شده که پیشتر بارها را برای بارگیری به آمریکا آماده کرده بودند و اکنون نمی دانند باید چطور به پرداخت ها و مابه التفاوت قیمت ها رسیدگی کنند و با مشتریان آمریکایی به یک نتیجه مشترک برسند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ