کد خبر: ۱۲۵۷۲۳
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۲/۲۰

اتحادیه اروپا ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران را رد کرد

اتحادیه اروپا ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران را رد کرد

اتحادیه اروپا و کشورهای غربی باقی‌مانده در توافقنامه اتمی ایران موسوم به برجام در بیانیه‌ای ضرب‌الاجل ایران برای عمل کامل این کشورها به تعهدات را رد کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی بی سی، در واکنش به بیانیه روز گذشته ایران در مورد متوقف کردن برخی اقدامات در برجام، پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همراه با وزرای خارجه آلمان، بریتانیا و فرانسه، سه کشور غربی باقی‌مانده در برجام، بیانیه مشترکی صادر کردند.

در متن این بیانیه آمده است: با نگرانی فراوان بیانیه ایران در مورد تعهدات در چارچوب برجام را ملاحظه کردیم. با تاکید بر ادامه تعهد به حفظ و اجرای کامل برجام که دستاوردی کلیدی در ساختار جلوگیری از گسترش تسلیحات اتمی در جهان است،قویا به ایران توصیه می‌کنیم از دست زدن به هر گونه اقدامی که باعث تشدید مشکلات شود خودداری ورزد.

هرگونه ضرب‌الاجلی در مقابله با آثار تحریم آمریکا،رد می شود و پایبندی ایران به پیمان منع گسترش تسیحات اتمی را براساس عمل آن کشور به تعهدات در چارچوب برجام و پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی ارزیابی خواهیم کرد.

انتظار داریم که ایران همچنان از چارچوب‌ها و سازوکارهای عنوان شده در برجام از جمله مراجعه به کمیسیون مشترک پیش‌بینی شده در آن پیروی کند. طبق بند ۳۶ توافق هسته‌ای، ایران و هریک از کشورهای عضو برجام باید شکایت و خواسته‌ها را از طریق ارجاع به کمیسیون مشترک حل و فصل کند.

تعهدات محکم خود در قالب این توافق از جمله رفع تحریم‌ها در راستای تامین منافع مردم ایران را به خاطر داریم و در این زمینه وضع مجدد تحریم‌ها توسط آمریکا در پی خروج آن کشور از برجام را با تاسف تلقی می‌کنیم.

با عزم خود در ادامه تلاش برای امکانپذیر شدن ادامه تجارت مشروع با ایران از جمله از طریق به کار انداختن اینستکس از کشورهای غیر عضو برجام می‌خواهیم از ایجاد مانع در برابر اقدامات کشورهای باقی‌مانده در برجام در عمل به تمام تعهدات خودداری ورزند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ