کد خبر: ۱۲۵۷۴۳
۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۲/۲۱

آینده شرکت های صادرات محور و چند راهکار برای مدیریت منابع جدید در بورس
کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد:

آینده شرکت های صادرات محور و چند راهکار برای مدیریت منابع جدید در بورس

کارشناس بازار سرمایه ضمن نوید افزایش رشد شرکت ها و و پیش بینی روند صادرات محورها در ماه های آینده، پیشنهاداتی برای مدیریت منابع جدید در بورس ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی دلبری با بیان اینکه افزایش حجم و ارزش معاملات در یک سال گذشته به اقبال فعالان بازار و سایر فعالان اقتصادی به بازار سرمایه انجامیده به سنا گفت: این درحالی است که نسبتP/E گذشته نگر بازار در حال حاضر حدود ۸.۱۸ مرتبه و بیشتر از میانگین این نسبت در بازه‌های زمانی پنج و ۱۰ ساله است.

وی افزود: گزارش تولید و فروش و آمار صادرات ماهانه شرکت‌ها، نوید بخش افزایش سود آنها در آینده نزدیک است و تعدیل این نسبت در ماه‌های آینده، رغبت سرمایه‌گذاران به خرید سهام را حفظ خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: از سویی دیگر، ثابت بودن نرخ سود بانکی در ماه‌های اخیر و افزایش فشار تورمی، فعالان اقتصادی را به تحرک در بازارهای کالایی مانند خودرو و ساختمان سوق داده که البته با کاهش حجم معاملات در ماه اخیر به نظر می‌رسد با وجود روند افزایش قیمت کالاها، حجم معاملات کاهش یابد. این موضوع، ریسک نقدشوندگی و خروج از سرمایه‌گذاری در قیمت‌های زیاد را به همراه خواهد داشت.

دلبری با اعلام تغییر یافتن مدل رشد بازار در چند ماه گذشته گفت: این نکته نشان می‌دهد از نگاه سرمایه گذاران، ارزش جایگزینی دارایی ها و مقوله افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اهمیت بیشتری داشته که البته با نزدیک شدن به فصل مجامع شرکت‌ها و موضوع افزایش سرمایه از این محل منجر به تمایل سرمایه گذاران به شرکت‌ های با توان پرداخت سود بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌ شود در ماه‌ های آینده همزمان با رصد اتفاقات سیاسی توسط سرمایه گذاران، شرکت‌ های صادرکننده گزارش های مقبولی از وضعیت مالی منتشر کنند. همچنین به سرمایه گذاران توصیه می‌شود به حجم و ارزش معاملات به عنوان یک متغیر بسیار مهم در تثبیت روند بازار دقت کنند.

دلبری برای مدیریت منابع جدید در بازار سرمایه پیشنهاد داد با افزایش عرضه اولیه شرکت‌های مناسب و ایجاد مزیت های بیشتر برای شرکت‌های علاقه‌مند به حضور در بازار سهام، تسهیل فروش شرکت‌ها در بورس کالا و حمایت از نهادهای مالی دارای مجوز در امر مدیریت دارایی، رونق ماه های اخیر در جهت کمک به تامین مالی شرکت ها و کسب سود توسط سرمایه گذاران تسهیل شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ