کد خبر: ۱۲۸۵۶۸
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۳/۱۰

عراق با بیانیه نشست اتحادیه عرب مخالفت کرد / واکنش ایران

عراق با بیانیه نشست اتحادیه عرب مخالفت کرد / واکنش ایران

عراق با بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب در مکه که در آن اتهاماتی علیه ایران مطرح شده بود، مخالفت کرد و ایران هم واکنش نشان داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رای الیوم، عراق به بیانیه پایانی نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در مکه که خواستار اتحاد کشورهای عربی در برابر مداخله‌های ایران شده بود، اعتراض و اعلام کرد: در تدوین بیانیه پایانی مذکور مشارکت نخواهد کرد.

برهم صالح رئیس‌جمهوری عراق تأکید کرد: ایران همسایه است و باید امنیت آن را حفظ کرد و محترم شمرد. بغداد تمام تلاش برای بازکردن باب گفت‌و‌گوهای سازنده و رد خشونت را به کار خواهد گرفت.

عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه هم ضمن ابراز تأسف از رویکرد عربستان در سوءاستفاده از شرایط میزبانی اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در مکه، بیانیه‌ صادره از سوی سران برخی کشورهای عرب و خلیج فارس که در آن اتهامات بی اساسی علیه ایران مطرح شده را رد و محکوم کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران اطمینان دارد اینگونه بیانیه ها نظر واقعی و دیدگاه همه اعضا نیست، افزود: تلاش عربستان برای بسیج آرای کشورهای همسایه و عربی را ادامه فرایند بی سرانجامی می دانیم که آمریکا و اسرائیل علیه ایران طی می کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ