کد خبر: ۱۲۸۵۷۰
۰:۰ - ۱۳۹۸/۳/۱۱

زمان معارفه شرکت جدید برای عرضه اولیه ۱۰ درصدی در بورس + مشخصات

زمان معارفه شرکت جدید برای عرضه اولیه ۱۰ درصدی در بورس + مشخصات

زمان معارفه پلی پروپیلن جم مشخص شد تا این شرکت ۲۰۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی در بازار دوم معاملات بورس شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پیرو پذیرش پلی پروپیلن جم در ۸ دی سال قبل ، این شرکت ۲۲ اسفند در پلاک ۵۳۱ بازار دوم معاملات بورس تهران و بخش محصولات شیمیایی درج نماد شد.

بر همین اساس، مقرر شده مدیران "جم پیلن" ساعت ۱۴ امروز شنبه با برگزاری جلسه ای در سالن همایش سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی اقدام به معرفی آخرین وضعیت مالی و عملکردی کنند تا این شرکت ۲۰۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام باشد.

طبق بررسی‌های بورس پرس، این شرکت سال ۸۳ در منطقه ویژه انرژی پارس در عسلویه تاسیس شد و تولیدکننده انواع گریدهای پلی پروپیلن با نام تجاری JAMPILEN و بیشترین کیفیت با تکیه بر فناوری منحصر به فرد Spheripol و ظرفیت اسمی ۳۰۰ هزار تن در سال است.در ترکیب سهامداری،شرکت پتروشمیران با ۵۱ درصد و پتروشیمی جم با ۴۹ درصد حضور دارند.

دفتر مرکزی شرکت در تهران و کارخانه در منطقه ویژه انرژی پارس( عسلویه) مجتمع الفین دهم واقع شده است. عملیات راه اندازی کارخانه و تولید محصول میانی( پودر) در ۲۳ اسفند ۸۷ انجام و تولید آزمایشی محصول (گرانول) در ۸ دی ۸۷ آغاز و تولید تجاری از ۱۱ فروردین ۸۸ شروع شده است. این شرکت از واحدهای فرعی شرکت پتروشیمی جم است و از بدو تاسیس تاکنون تغییر نام نداشته و در حال حاضر دارای ۴۸۹ نیروی انسانی است.

موضوع فعالیت

موضوع فعالیت شرکت طبق اساسنامه عبارت است از احداث، راه اندازی و بهره برداری، اداره کارخانجات صنعتی به منظور تولید، بازاریابی، فروش، صدور محصولات پتروشیمی، ذخیره و صادرات و تبدیل کلیه مواد شیمیایی و پتروشیمی و فرآورده های فرعی و مشتقات ذیربط آنها و انجام کلیه فعالیت های تولیدی، صنعتی، بازرگانی، فنی و مهندسی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به عملیات مذکور است با رعایت قوانین و مقررات مربوطه.

رقبای اصلی داخلی

رقبای اصلی شرکت پلی پروپیلن جم شامل شرکت پتروشیمی مارون، شرکت نوید زر شیمی، پتروشیمی رجال، پتروشیمی شازند و پتروشیمی پلی نار هستند که تمامی تولیدکنندگان محصولات را در بورس کالا عرضه می کنند.

ریسک های عمده شرکت

۱. ریسک نوسان نرخ ارز: این ریسک در دو حوزه درآمدها و بدهی‌ها، شرکت را متاثر می سازد.

۲. ریسک افزایش نرخ تورم: ناشی از افزایش نرخ ارز که منجر به افزایش عمومی قیمت ها و کاهش قدرت عمومی خرید مشتریان می‌شود.

۳. ریسک ورود رقبای جدید خارجی: با توجه به طرح های توسعه ای در حال اجرا در محل کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و آسیای شرقی بخصوص چین، تولید و فروش در بازارهای منطقه‌ای یا شاید داخلی می تواند تحت تاثیر قرار گیرد.

پیشنهاد تقسیم سود: هیات مدیره پیشنهاد کرده ۶۵۰ میلیارد تومان سود خالص جهت سال مالی ۹۷ بین سهامداران تقسیم می شود و بدین ترتیب سود سهامداران حقوقی در موعد مقرر و قانونی از یک تیر تا ۱۵ بهمن ماه از طریق شماره حساب اعلام شده، پرداخت خواهد شد.

گزارش تولید و فروش دو ماهه و صورت های مالی

این شرکت بر اساس صورت های مالی منتهی به اسفند ۹۷، سود انباشته را بالغ بر ۶۵۴.۶ میلیارد تومان، سود خالص ۶۵۱.۵ میلیارد تومان و سود خالص هر سهم را ۳۲۵۸ ریال اعلام کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته(۱۷۹۰ ریال)، حکایت از رشد ۸۲ درصدی دارد.

همچنین در فروردین سال جاری با فروش ۱۲ هزار تنی و موجودی بیش از ۱۱ هزار تنی به فروش ۱۶۵ میلیارد تومانی رسیده و نرخ  فروش نیز ۱۲.۸ میلیون تومان بوده است. در اردیبهشت این عدد ۳۶۴.۳ میلیارد تومان و جمع فروش ۲ ماهه ۵۲۹.۴ میلیارد تومان بوده است . نرخ فروش نیز ۱۴ میلیون تومان شده و ۶ هزار تن از موجودی فروخته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ