کد خبر: ۱۳۱۷۶۵
۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۵/۹

مجوز استخراج رمز ارز تا ۱۰ روز آینده صادر می‌شود
معاون وزیر ارتباطات:

مجوز استخراج رمز ارز تا ۱۰ روز آینده صادر می‌شود

معاون وزیر ارتباطات گفت: وزارت صنعت از ۱۰ روز آینده می‌تواند شروع به صدور مجوز استخراج رمزارز کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر ناظمی با بیان اینکه موارد مربوط به استخراج رمزارز در هیات وزیران مصوب و آیین‌نامه آن نیز تدوین شده به ایلنا گفت: مصوبه هیات دولت بندهایی دارد که وزارت ارتباطات با آن‌ها به شدت مخالف است که از جمله آن‌ها، بند مربوط به نحوه تعیین قیمت برق مورد اعتراض قرار گرفته است.معتقدیم قیمت برق را باید عرضه و تقاضا تعیین کند و نباید برای آن قیمت مصوب تعیین شود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات نیز موافق مصرف برق در ساعات اوج نیست، افزود: از نظر این وزارتخانه استخراج رمزارز در ساعات اوج مصرف برق نباید انجام شود، چراکه در این ساعات حق استفاده از برق با شهروندان است.آمار نشان می‌دهد در طول سال تنها ۲۰۰ ساعت اوج مصرف برق داریم که در این ساعات نباید عملیات استخراج رمزارز انجام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر آن، پیشنهاد این بود که در سایر ساعات به شرط اینکه صادرات برق انجام نشود امکان استخراج رمزارز فراهم شود.اگر دولت یا توانیر، توان صادرات برق در سایر ساعات (غیر پیک) را دارد اقدام به صادرات کند، اگر این امکان را ندارد اجازه استفاده و خرید و فروش آن در بازار داخلی و در بازار ثانویه را دهد.

ناظمی تاکید کرد: به هر صورت پیشنهادات وزارت ارتباطات درباره نحوه تعیین قیمت برق برای استخراج رمزارز مورد استقبال هیات دولت قرار نگرفت و قوانین مربوط، تعیین شده و تا چند روز آینده ابلاغ می‌شود. در این مصوبه استخراج رمزارز به عنوان یک صنعت شناخته شده و صدور پروانه توسط وزارت صنعت انجام می‌شود.

وی گفت: همچنین استانداردهای مربوط به آن نیز بین دو وزارتخانه نیرو و ارتباطات تقسیم شد که شامل دو استاندارد برق و استاندارد فناوری است که به ترتیب وزارت نیرو و وزارت ارتباطات متولی آن‌ها هستند.امکان واردات ماینرها بر اساس استانداردهای تعیین شده نیز وجود دارد.فعالیت‌ها استخراج رمز ارز باید بصورت فارم انجام شود به این معنی که اجازه استخراج بصورت جزئی و کوچک داده نمی‌شود، ضمن اینکه فارم‌ها باید مستقل باشند و از یک حداقلی برای امکان استخراج رمز ارز برخوردار باشند.

ناظمی درباره چگونگی تعیین قیمت برق در مصوبه هیات دولت گفت: طبق مصوبه هیات دولت قیمت برق برای استخراج رمزارز، سقف قیمت متوسط صادراتی برق در نظر گرفته شده است.وزارت صنعت از ۱۰ روز آینده می‌تواند شروع به صدور مجوز استخراج رمزارز کند.وزارت ارتباطات آماده همکاری با وزارت صنعت برای تدوین مجوز استخراج رمزارز است. وزارت نیرو نیز برای عملیاتی شدن صدور این مجوز اعلام آمادگی کرده اما از این پس تمام مطالبات به سمت وزارت صنعت می‌رود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ