کد خبر: ۱۳۱۷۹۰
۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۵/۱۰

خزانه داری آمریکا وزیرخارجه ایران را تحریم کرد / واکنش ظریف / درهای باز مذاکره ؟
بامداد امروز :

خزانه داری آمریکا وزیرخارجه ایران را تحریم کرد / واکنش ظریف / درهای باز مذاکره ؟

خزانه داری آمریکا بامداد امروز وزیرخارجه ایران را به دلیل ارتباط کاری مستقیم یا غیرمستقیم با رهبر جمهوری اسلامی ایران در فهرست تحریم ها قرار داد که با واکنش ظریف همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیاینه ایی اعلام کرد: ظریف متولد۱۹۶۰ به دلیل ارتباط کاری مستقیم یا غیرمستقیم با رهبر جمهوری اسلامی ایران و عمل به نمایندگی در فهرست تحریم های ثانویه قرار می گیرد و تحریم می شود.

در ادامه این بیانیه آمده است : ترامپ ۲۴ ژوئن با صدور فرمان اجرایی ۱۳۸۷۶ تحریم هایی را بر رهبر جمهوری اسلامی و دفتر وی اعمال کرد که تحریم سایر افراد مرتبط با رهبر ایران یا دفتر وی را مجاز می کند. بنابراین قرار گرفتن ظریف در این فهرست براساس همان دستور انجام می شود.

براساس این گزارش ، ظریف هم در واکنش به اقدام آمریکا در توییتر اعلام کرد: دلیل قرار دادن من در فهرست تحریم ها از سوی آمریکا این است که سخنگوی اصلی ایران در اطراف جهان هستم. آیا حقیقت اینقدر دردناک است؟ این تاثیری بر من یا خانواده ام ندارد، چون ملک یا منافعی در خارج از ایران ندارم. متشکرم که مرا چنین تهدیدی برای دستور کار خود می دانید.

در این میان یک مقام آمریکایی به رویترز گفت : ترامپ با تحریم ظریف ، درها را به روی مذاکره بالقوه با ایران بر سر برنامه اتمی نمی بندد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ