کد خبر: ۱۳۱۸۰۰
۱۸:۵ - ۱۳۹۸/۵/۱۰

پسر بن لادن کشته شد

پسر بن لادن کشته شد

مقام‌های آمریکایی از کشته شدن پسر رهبر گروه القاعده خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از وال استریت جورنال، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند: جزئیات زمان ، محل و شرایط پیرامون مرگ حمزه بن لادن هنوز مشخص نیست، اما پیام‌های رد و بدل شده بین شبه نظامیان نشان می دهد، وی کشته شده است.

با این حال، دونالد ترامپ در کاخ سفید در پاسخ به پرسشی در این خصوص گفت: نمی خواهد در این مورد صحبت کند.

مقامات آمریکا در سال های اخیر نسبت به تهدیدهای مکرر حمزه بن لادن که خواستار حمله به آمریکایی ها و همچنین متحدان شده بود، ابراز نگرانی کرده بودند.در همین راستا دهم اسفندماه سال گذشته دولت آمریکا جایزه‌ای یک میلیون دلاری در ازای هر گونه اطلاعات در مورد محل اختفای حمزه بن لادن تعیین کرد.

وزارت خارجه آمریکا گفته بود، حمزه بن لادن در حال یافتن جایگاه رهبر در گروه القاعده است. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بیش از پیش پسر کوچک بن لادن را به عنوان جانشین بالقوه وی در نظر می‌گیرند.

در سال های اخیر گزارش هایی در خصوص حضور حمزه بن لادن که برخی از وی به عنوان ولیعهد جهاد ذکر کرده بودند در افغانستان،‌ سوریه، عراق و حتی ایران منتشر شده است.منابع اطلاعاتی آمریکایی می‌گویند، حمزه بن لادن احتمالا در سال ۱۹۸۹ در عربستان متولد شده است.سال‌ها این گمانه مطرح بود که فرزندان اسامه بن لادن از زمان فرار رهبر گروه القاعده از افغانستان در ایران به سر مى‌برند.

سازمان‌هاى جاسوسى غربى در این زمینه بطور ویژه به نام دو تن از پسران بن لادن به نام سعد و حمزه اشاره مى‌کردند که به گفته آنها، نقش مهمى در گروه القاعده دارند.در همین زمینه در دو سال پیش محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به شبکه سی‌بی‌اس گفت: ایران به نیروهایی از القاعده پناه داده و آنها را به آمریکا تحویل نمی‌دهد.پسر اسامه بن لادن که رهبر جدید القاعده است در ایران ساکن است و با برخورداری از حمایت آنها از داخل ایران به فعالیت‌ ها ادامه می‌دهد.

ایران بلافاصله این اتهام را رد کرده و در مقابل عربستان را به تاسیس القاعده متهم کرد.حمزه بن لادن تهدید کرده بود انتقام خون پدر را از آمریکا خواهد گرفت.اسامه بن لادن بنیانگذار گروه القاعده و طراح اصلی حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ بود که در سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای آمریکا در پاکستان کشته شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ