کد خبر: ۱۳۱۸۶۱
۰:۰ - ۱۳۹۸/۵/۱۳

امکان صادرات نفت و تبادل اموال ایران با امارات فراهم شد

امکان صادرات نفت و تبادل اموال ایران با امارات فراهم شد

سفر هفته گذشته هیاتی اماراتی به تهران از نزدیکی دولت ها و فراهم شدن امکان صادرات نفت و تبادل اموال با وجود تحریم های آمریکا حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از العربی الجدید، پس از تنش سیاسی شدیدی که به دنبال جنگ سوریه و یمن در روابط تهران و ابوظبی ایجاد شد، اکنون نزدیکی ایران و امارات وارد مرحله تازه ای شده و به نظر می رسد در مسیر تحولات مثبت قرار گرفته است.

به گفته مقامات ایرانی، اخیرا پیام هایی از سوی امارات دریافت شده که تازه ترین آنها، سفر هیاتی اماراتی به تهران در سه شنبه گذشته است. هدف از این سفر، اعلام آمادگی ابوظبی برای همکاری بانکی با ایران بود.

آمادگی امارات برای همکاری با ایران در زمینه اقتصادی در شرایط فعلی اعمال تحریم های آمریکا، اهمیت زیادی برای تهران داشته و می تواند تکمیل کننده پیامهای امارات برای تهران باشد که آن را شاخصی برای تغییر سیاست های این کشور عربی در منطقه می داند.

به نظر می رسد نزدیکی بین ایران و امارات فراتر از اینها است و در همین رابطه، گزارش ها حاکی از آن است که مسئولان ایرانی در حال استفاده از بندرهای اماراتی در راستای صادرات نفت تحریم شده برای دولت های آسیایی و برخی دولت های خاورمیانه هستند.

اما در حالی که دولت ترامپ هر طرفی که نسبت به نقض تحریم های تهران اقدام کند را مورد تهدید قرار می دهد، چگونه می توان نقش امارات در کاهش فشارها بر اقتصاد ایران را تفسیر کرد؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ