کد خبر: ۱۳۳۷۹۶
۰:۰ - ۱۳۹۸/۶/۱۴

واگذاری بلوک ۶۰ درصدی هپکو به قرارگاه خاتم‌ یا بازگشت به دولت منتفی شد
نماینده مجلس :

واگذاری بلوک ۶۰ درصدی هپکو به قرارگاه خاتم‌ یا بازگشت به دولت منتفی شد

نماینده مجلس با اعلام تغییر سود ۳۰ میلیاردی هپکو به بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی از منتفی شدن واگذاری بلوک ۶۰ درصدی این سهم ارزان به قرارگاه خاتم‌الانبیا و یا بازگشت به دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی اکبر کریمی با اشاره به وضعیت شرکت هپکو ( که با قیمت 82 تومانی هر سهم یکی از 7 شرکت ارزان بازار سهام بشمار می رود ) و زمزمه هایی مبنی بر واگذاری بلوک به قرارگاه خاتم به تسنیم گفت: طبق جلسه 11 شهریور با وزیر صنعت، رئیس قرارگاه خاتم و ... قرار بود این شرکت به این قرارگاه واگذار به دلیل وجود مراجع بالاتر واگذاری و لزوم طی مراحل قانونی ، این جابجایی منتفی شد.

وی افزود: موضوع دیگر بازگشت سهام آن به دولت و فسق قرارداد با مالک فعلی و 60 درصدی به‌دلیل مشکلات مالی، حقوقی و انتخاب جایگزین مناسب بود که بنا بر اعلام وزیر صنعت به دلیل مشکلات دولت این اقدام در حال حاضر مقدور نیست اما پیگیری ها ادامه دارد.

کریمی ادامه داد: هپکو در سال 86 حدود 260 میلیارد تومان فروش و 30 میلیارد تومان سود داشت ولی از سال 95 تولید این شرکت متوقف و انبارهای آن خالی شد و با حدود 600 میلیارد تومان بدهی و وام‌های کلان ، عملا به سمت نابودی و اضمحلال رفت. سهامدار جدید هم طی یک سال و نیم حضور ، نتوانسته این شرکت را به حرکت درآورد .

براساس این گزارش، بعد از عدم فروش بلوک 60.72 درصدی هپکو در 12 دی و 25 بهمن 96، اواخر همان سال مذاکراتی برای واگذاری این بلوک به شرکت هیدرو اطلس انجام و با وجود مخالفت های نمایندگان مجلس و بروز حواشی و کارگری این بلوک به همان هیدرو اطلس واگذار شد ولی در ادامه به دلیل ادامه مشکلات عدیده و عدم پرداخت اقساط ، سازمان خصوصی برنامه فروش بیش از 1.4 میلیارد سهم " تپکو" را در پیش گرفت که تاکنون نا موفق مانده است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ