کد خبر: ۱۴۶۳۸۹
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷

صورت های مالی زیرمجموعه ۹۹.۴ درصدی

صورت های مالی زیرمجموعه ۹۹.۴ درصدی "سپ" بررسی شد

صورت های مالی شرکت نرم افزاری تندر نور زیر مجموعه ۹۹.۴ درصدی شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش برای دوره مالی منتهی به آذر سال جاری ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صورت های مالی شرکت نرم افزاری تندر نور از زیر مجموعه های شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش برای دوره مالی منتهی به آذر سال جاری ارائه شد.

طبق بررسی های بورس پرس، شرکت نرم افزاری تندر نور ۲۲ دی سال ۱۳۶۹ تاسیس و در ۱۳ دی سال ۷۳ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی استان تهران به ثبت رسیده و تحت پوشش بخش کامپیوتر یک موسسه فرهنگی فعال فعالیت را آغاز کرد.

تیر سال ۷۹ بر اساس تفاهم نامه منعقده فی مابین شرکت نرم افزاری تندر نور و شرکت لاله کامپیوتر( سهامی خاص) بخش نرم‌افزاری شرکت لاله کامپیوتر خریداری و در مجموعه شرکت ادغام شد.

سال ۹۰ کل سهام شرکت نرم افزاری تندر ۹۰ توسط شرکت پردازشگران سامان از شرکت های وابسته به بانک سامان خریداری شده و در ۲۵ دی سال ۹۶ مقدار ۲۵ درصد سهام شرکت و در ۲۱ اسفند سال گذشته کلیه سهام شرکت( ۵۳۷ از ۵۴۰ سهم) شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش واگذار شده است.

فعالیت اصلی شرکت

موضوع فعالیت شرکت با ۴۲ نفر نیروی انسانی شامل فعالیت های علمی، تحقیقاتی در زمینه کامپیوتر، تولید و فروش نرم افزار، مکانیزه کردن سیستم ها طراحی و اجرای سیستم های کنترل در صنایع و صادرات و واردات قطعات و تجهیزات کامپیوتر برابر مقررات می شود.

بررسی صورت های مالی

بررسی صورت های مالی شرکت نرم افزاری تندر نور وابسته به سپ نشان می دهد درآمدهای عملیاتی از ۴۲ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۱۶۹ میلیارد تومان در سال ۹۸ افزایش یافته که افزایش ۴۰۰ درصدی داشته است . همچنین سود عملیاتی از ۷.۵ به ۴۲.۲ میلیارد تومان افزایش یافته که ۵.۶ برابر سال قبل بوده و حکایت از رشد ۴۶۲ درصدی دارد.

همچنین  سود خالص شرکت با افزایش ۴۳۶ درصدی از ۶.۴ میلیارد تومان در سال مالی منتهی به آذر ۹۷ به ۳۴.۳ میلیارد تومان در سال مالی ۹۸ رسیده است. سود  انباشته هم از ۶.۱ به ۳۹.۹ میلیارد تومان افزایش یافته که با رشد ۶.۵ برابری توانسته رشدی معادل ۵۵۴ درصد را به ثبت برساند.

شرکت توانسته سال ۹۸ را با موفقیت سپری کند به طوری که سپ با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی می تواند سود مناسبی را در صورت های تلفیقی ارائه دهد  و در صورت تقسیم ۱۰۰ درصدی ۱۳۳ ریال بر سود هر سهم آن اثر گذار خواهد بود. پرداخت الکترونیک سامان کیش در ۶ ماهه توانسته ۵۲۵ ریال بدست آورد و تاثیرگذاری سود این زیرمجموعه نرم افزاری در شرکت سپ قابل توجه است .

در واقع شرکت نرم افزاری تندر نور در سال قبل وزنه چندانی در صورت های مالی شرکت مادر یعنی سپ نداشته اما سال جاری می تواند با سودی که بدست آورده در رشد سودآوری شرکت مادر موثر باشد. عمده فروش شرکت معادل ۱۶۹ میلیارد تومان از فروش سخت افزار است و ۵.۲ میلیارد تومان هم از محل خدمات پشتیبانی کسب کرده است .

شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با ۹۹.۴ درصد سهم و چند شخصیت حقیقی در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند. مشتری عمده شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) است که ۹۹.۵ درصد خدمات و فروش شرکت را شامل می شود.

شرکت در سال مالی ۹۸ با پرداخت و تسویه مقدار زیادی از تسهیلات به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان که با فرع به ۳۸.۵ میلیارد تومان افزایش یافته توانست میزان تسهیلات دریافتی را به ۹.۱ میلیارد تومان کاهش دهد .

موجودی نقد

سرمایه گذاری های کوتاه مدت

گردش حساب "سپ" طی سال

مانده مطالبات از شرکت راهکارهای مالی هوشمند سامان( در شرف تاسیس) مربوط به هزینه‌های انجام شده بابت مخارج ثبتی حقوق و دستمزد پرسنل و خرید تجهیزات برای این شرکت است.( این شرکت در ۶ مرداد سال جاری تاسیس و ۲۹ آبان ماه میزان ۷۰ درصد سهام آن به شرکت پردازشگران سامان به ارزش اسمی انتقال یافت.

مانده طلب از شرکت Modern Earth Star Genrral Trading بابت وجوه صرف شده جهت اقدامات حقوقی تاسیس شرکت در کشور عمان است که به حساب طلب از شرکت فوق منظور شده و مانده در تاریخ ترازنامه ۵۳۶۹۶ ریال عمان( سال قبل ۸۶۹۰ ریال عمان) است که مانده مزبور با نرخ ارز در دسترس، تسعیر و سود حاصل از آن به مبلغ ۲۵۸.۲ میلیون تومان در سرفصل سایر درآمدها و هزینه‌های غیر عملیاتی منعکس شده است. این شرکت تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

موجودی کالا

موجودی قطعات و لوازم یدکی کارتخوان تا ۵.۵ میلیارد تومان در مقابل خطرات ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار بیمه شده است.

سفارشات و پیش پرداخت ها

سرمایه گذاری های بلندمدت

خلاصه وضعیت مالیات پرداختنی سال های مالی منتهی به آذر ۹۶ ،۹۷ و ۹۸

مالیات عملکرد برای سال مالی منتهی به آذر ۹۷ و کلیه سال های قبل از آن قطعی و تسویه شده است. مالیات عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۹۸ مبنای سود ابرازی پس از کسر معافیت‌های قانونی مقرر و اعمال تبصره ۷ ماده ۱۰۵ قانون مالیات های مستقیم محاسبه شده و تاکنون مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

سود سهام پرداختنی

به موجب صورتجلسه مجمع سالانه ۲۶ اسفند سال گذشته پرداخت ۱۰ درصد سود خالص سال مالی منتهی به آذر ۹۷ مورد تصویب قرار گرفته است.

تسهیلات مالی

مبلغ مندرج در ترازنامه تحت عنوان حقوق مربوط به تسهیلات دریافتی از بانک سامان است که طبق قرارداد، اصل تسهیلات ۳۵ میلیارد تومان با نرخ ۱۸ درصد سالانه و سررسید آن ۲۲ اسفند سال جاری است که در ابتدای قرارداد مبلغ ۲‌.۴ میلیارد تومان تحت عنوان کارمزد اعتبار سنجی کسر و اصل دریافتی معادل ۳۲.۵ میلیارد تومان است که گردش آن به شرح زیر است:

هزینه مالی مرتبط با تسهیلات فوق جمعا به مبلغ ۵.۴ میلیارد تومان تحت سرفصل هزینه های مالی منعکس شده است.

ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان

درآمدهای عملیاتی

بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی

هزینه های مالی

مبنای محاسبه سود(زیان) پایه هر سهم

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ