کد خبر: ۱۴۶۳۹۲
۱۵:۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶

ظریف علت عدم در اختیار گذاشتن جعبه سیاه هواپیما به دیگران را اعلام کرد

ظریف علت عدم در اختیار گذاشتن جعبه سیاه هواپیما به دیگران را اعلام کرد

وزیر خارجه با اشاره به عدم توانایی ایران در رمزگشایی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی، علت عدم در اختیار گذاشتن این جعبه به دیگر دولت ها را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد جواد ظریف درباره اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به ان‌بی‌سی گفت: ایران بیش از هر کشور و فرد دیگری خواهان دسترسی به اطلاعات است اما امکان استخراج اطلاعات وجود ندارد. از سوی دیگر به دلیل وجود ابهامات متعدد ، امکان در اختیار گذاشتن به دولت های دیگر نیست.

وی افزود: طبق قانون هوانوردی بین‌المللی، ایران حق این را داشت که هدایت تحقیق درباره ساقط شدن هواپیما را بر عهده بگیرد اما به نرم‌افزارها و تجهیزات خاصی از آمریکا یا کشورهای غربی برای رمزگشایی اطلاعات نیاز دارد که تاکنون به درخواست ایران پاسخی داده نشد.

براساس این گزارش ، اخیرا شرکت آمریکایی جنرال‌الکتریک سازنده موتور این هواپیما به طور موقت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معاف شد تا در تحقیقات مربوط به حادثه شرکت کند. همچنین محمد اسلامی وزیر راه اعلام کرد دولت در حال آماده‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم برای بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه است اما توضیحی در این باره ارائه نکرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ