کد خبر: ۱۴۸۱۶۴
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱/۱۹

۸ مورد مهم فاصله گذاری هوشمند اعلام شد / ساعت کاری از ۲۳ فروردین
توسط ستاد ملی مقابله با کرونا:

۸ مورد مهم فاصله گذاری هوشمند اعلام شد / ساعت کاری از ۲۳ فروردین

کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا ۸ مورد مهم درباره طرح فاصله گذاری هوشمند از جمله ساعت کاری از ۲۳ فروردین به بعد را برای عموم اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه ای ضمن تشکر از همکاری و مشارکت مردم ایران در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد طرح فاصله گذاری هوشمند، موارد زیر را به اطلاع عموم می رساند:

با توجه به ماهیت گسترش و قابلیت بیماری کووید ۱۹ (کرونا)، فاصله گذاری اجتماعی مهم ترین راهکار کنترل همه گیری این بیماری است و رعایت این فاصله تا زمانی که بیماری در جامعه در چرخش باشد ضروری و با عنایت به اینکه می تواند تا ۹۵ درصد مانع از شیوع شود باید ادامه یابد.

طرح فاصله گذاری هوشمند ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی است که از اسفند ماه همزمان با شیوع بیماری کرونا در ایران اجرا شده و در این مرحله، صرفا مشاغل غیر پر ریسک همراه با التزام به رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت از ۲۳ فرودین در استان‌ها و از ۳۰ فروردین در تهران مجوز فعالیت خواهند داشت.

سیاست کلی و راهبرد عمومی ستاد ملی مقابله  با کرونا همچنان استمرار اصل در خانه بمانیم است و خروج از منزل تنها در صورت اضطرار بصورت بسیار محدود با رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا ممکن است.

بخش های تولیدی - اصناف و مشاغل مشخص شده در طرح برای خدمت رسانی به مردم نیز با اجرای دستورالعمل های تخصصی و عمومی بهداشتی مصوب و ابلاغی وزارت بهداشت امکان فعالیت کسب و کار خواهند داشت.

با تلاش مستمر و هماهنگی بین اتاق بازرگانی و اصناف و وزارت بهداشت، دستور العمل های بهداشت صنوف و کسب و کارها تدوین و طی روزهای آینده در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و هرگونه فعالیت صنفی منوط به اجرای این دستورالعمل ها خواهد بود.

براساس برنامه ریزی انجام شده کلیه صنوف موظف به ثبت نام و اخذ تعهد از صاحبان کارگاه ها و صنوف در سایت وزات بهداشت (مبنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی) خواهد بود و پس از دریافت کد مجوز فعالیت صادر خواهد شد.

با اجرای این طرح، تعطیلی های پایه (شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، ورزشگاه ها، مراکز فرهنگی، هنری، مشاغل پرریسک و ... ) و ممنوعیت ترددهای بین استانی تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد یافت.

مراکز اداری نیز از ۲۳ فروردین با رعایت اصول بهداشتی به جای یک سوم با دوسوم کارمندان فعال خواهند شد و ساعت کاری از ۷ صبح تا ۱۴ خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ