کد خبر: ۱۵۳۶۳۸
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۲/۲۸

ادعای عجیب وزیر تعاون و اقدامی که منجر به جلوگیری از افت بورس شد !

ادعای عجیب وزیر تعاون و اقدامی که منجر به جلوگیری از افت بورس شد !

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادعایی عجیب مدعی شد با عرضه اولیه سهام شستا، صبا تامین و پگاه گیلان و از طریق ایجاد بازار ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی از افت بازار سرمایه جلوگیری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد شریعتمداری در نشست مشترک با مدیران کل و مدیران روابط عمومی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها با تاکید بر اینکه بازار سرمایه ایران از ابتدای سال به عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متکی بوده، گفت: از ابتدای سال تا قبل از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (EFT)، تنها عرضه کننده در بورس ایران، زیرمجموعه‌های این وزارتخانه و شامل شستا، صبا تامین و پگاه گیلان بود .

وی مدعی شد : این وزارتخانه از افت بازار سرمایه جلوگیری کرده که این عملیات از طریق ایجاد بازار ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی در بازار سرمایه انجام شده است.

براساس این گزارش، منظور شریعتمداری از رقم ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی ، مربوط به ارزش سه شرکت تازه وارد مخصوصا" شستا است اما اینکه چگونه با عرضه اولیه سهام سه شرکت ، وزارت تعاون توانسته از افت بورس جلوگیری کند مشخص نیست . چون اولا" به جز چند روز اخیر ، روند شاخص از اول سال تا هفته پیش کاملا" صعودی بود و دوما" عدم عرضه اولیه سهام که نمی تواند باعث افت شود.
 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ